• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is nu verkrijgbaar!


    21-09-2018

    Abonneer je op op
    YouTube

    De prequel Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch, als onderdeel van de Xenoblade Chronicles 2-uitbreidingspas of in de winkel als gamecardversie! In deze nieuwe verhaalstand ontdek je de volledige geschiedenis van Jin en de ondergang van Torna, die 500 jaar voor de gebeurtenissen in Xenoblade Chronicles 2 plaatsvond.

    Director Tetsuya Takahashi zal ons wat meer vertellen over de release. Ga je gang, Takahashi-san!

    Hallo allemaal. Ik ben Tetsuya Takahashi van MONOLITHSOFT. Het laatste gedeelte van de Xenoblade Chronicles 2-uitbreidingspas, Torna - The Golden Country, is eindelijk verkrijgbaar. Dit is een aanvullend scenario voor de hoofdgame, en voegt behoorlijk wat wijzigingen en vernieuwingen toe.

    Laten we beginnen met de technische aspecten. Torna - The Golden Country maakt gebruik van een nieuwe render-engine. Deze vernieuwing maakt deel uit van een overgangsperiode voor MONOLITHSOFT met het oog op toekomstige projecten. De impact van de wijzigingen is daarom misschien niet heel groot, maar het ziet er net wat beter uit dan de hoofdgame.

    In de gebieden van Torna kun je het verschil goed zien. Ik moet toegeven dat dit geen invloed heeft op hoe leuk de game is, dus misschien is het een beetje onbenullig… maar kijk eens naar het verschil tussen het gras in Gormott en het gras in Torna.

    Het gras van Gormott is links te zien, en dat van Torna rechts. Het gras in Torna ziet er net iets gelikter uit.

    Ook hebben we verbeteringen gemaakt aan de gebruikersinterface en tutorials. Zo kun je nu met één druk op de knop van personage en team wisselen als je in het veld bent. We wilden het gebruiksvriendelijker maken om een gevecht te beginnen. Je hebt immers een team van negen personages die je kunt verwisselen tijdens een gevecht.

    Ook hebben we de voorwerpen die je in het veld kunt krijgen, verdeeld in categorieën, zodat ze nog makkelijker te verzamelen zijn. Daarnaast is er nu een Tips-sectie waar je voorgaande tutorials opnieuw kunt raadplegen.

    Nieuw: tips

    Dan is er het gevechtssysteem. Dit maakt nu gebruik van gevechtsteams. Een team bestaat uit drie leden, en je kunt maximaal drie teams hebben. Je kunt dus in totaal negen personages gebruiken in een gevecht. (Tijdens een gevecht bestuur je slechts één team. De andere teams worden bestuurd door de computer.)

    Dit zijn de drie teams. De leden staan vast, maar samenwerken is van cruciaal belang.

    Je kunt aanpassen wie er tijdens een gevecht vooraan staat (de Vanguard) of achteraan (de Rear Guard). In tegenstelling tot in de hoofdgame, kunnen de personages in de achterhoede deze keer wel rechtstreeks deelnemen aan het gevecht door de frontlinie te steunen.

    Om meer tactiek toe te voegen aan de gevechten kun je effecten als Break, Topple, Launch en Smash, die in de hoofdgame werden aangebracht door bepaalde Arts, nu aanbrengen met Switch Arts. Switch Arts worden geactiveerd wanneer je wisselt tussen de Vanguard en de Rear Guard.

    Driver Combo's zijn ook gekoppeld aan Switch Arts.

    Blade Combo's en Chain Attacks werken nu ook anders. Hopelijk kun je het verschil tussen deze gevechten en de gevechten in de hoofdgame waarderen.

    Het aannemen en voltooien van opdrachten is ook gestroomlijnd, en we hebben een nieuw Community-systeem geïmplementeerd. Community is een vereenvoudigde versie van de Affinity Chart uit Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles X. Hier kun je zien wie er bij elke quest is betrokken. Een pictogram laat zien wie er een opdracht voor je heeft.

    Community is een visuele weergave van de connecties tussen mensen en de status van opdrachten.

    De connecties tussen de personages van een opdracht en de hoofdpersonages worden in Torna - The Golden Country meer benadrukt dan in de hoofdgame. Er zijn behoorlijk wat opdrachten die dieper ingaan op de relaties tussen deze personages, dus ik hoop dat je ze speelt.

    Kamperen is weer een ander nieuw systeem dat we hebben geïmplementeerd voor Torna - The Golden Country.

    Het kamp, de uitvalsbasis voor je avonturen.

    Dit systeem brengt het vervaardigen van voorwerpen, de herbergen en de Heart-to-Hearts uit het hoofdverhaal samen op één plaats, zodat je makkelijker gebruik kunt maken van deze functies. Alle personages hebben een eigen specialisme waarmee ze voorwerpen vervaardigen. Zo maken ze Pouch Items die effect hebben tijdens gevechten en in het veld. Het is ook leuk om te zien dat de voorwerpen die de personages maken, overeenkomen met hun persoonlijkheden.

    Abonneer je op op
    YouTube

    Ik zal nu een beetje over het verhaal vertellen. Het verhaal van Torna - The Golden Country draait om Jin en Lora, en de gebeurtenissen die 500 jaar voor het hoofdverhaal plaatsvonden. Het plan was eerst om dit verhaal tussen hoofdstuk zeven en acht van het oorspronkelijke plot te plaatsen, maar nu het een opzichzelfstaand scenario is met meer opdrachten, hebben we de schaal vele malen vergroot. Waar dacht Jin toen aan? En Lora? Hoe zit het met Mythra? Hun verhalen werden in het hoofdverhaal slechts hier en daar toegelicht, maar worden nu volledig uit de doeken gedaan.

    Ook zijn er elf nieuwe songs, waaronder arrangementen van bestaande muziek die speciaal voor deze game zijn gecomponeerd door Mitsuda-san en anderen. Deze nummers hebben een echte, akoestische jazz-sound. Je moet de groove in de gevechtsmuziek en het nieuwe eindnummer dat gezongen is door Jen, echt gehoord hebben.

    Het lijkt wel alsof Torna - The Golden Country helemaal is volgroeid! En nu is hij eindelijk uit, negen maanden na de release van de hoofdgame.

    Personageontwerper Masatsugu Saito heeft een illustratie gemaakt ter ere van de release van Torna - The Golden Country en het einde van de uitbreidingspas. Alle personages die Saito-san heeft ontworpen, staan op deze illustratie! Er is vast een manier om deze prachtige afbeelding in de game te zien...

    CI_NSwitch_XenobladeChronicles2_allstar_image.jpg

    Veel plezier met Torna - The Golden Country, allemaal!

    Bedankt, Takahashi-san!

    Wil je graag meer weten? Bekijk dan onze Twitter-account voor updates, of bezoek het gedeelte over Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country op onze Xenoblade Chronicles 2-spelpagina! Kijk op onze website van Xenoblade Chronicles 2 voor meer informatie over de oorspronkelijke game.

    Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is nu verkrijgbaar als onderdeel van de Xenoblade Chronicles 2-uitbreidingspas en in de winkel als afzonderlijke versie.