TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS

Systeem: Wii Releasedatum: 29-01-2010

Sinds 20 mei 2014 is de Nintendo Wi-Fi Connection-dienst stopgezet en zijn de onlinefuncties (zoals online spelen, matchmaking, competities en ranglijsten) voor Nintendo DS-/DSi-software en Wii-software niet meer beschikbaar. Ga naar Klantenservice voor meer informatie.


Deze omschrijving is afkomstig van de uitgever.


Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH. Alle aankopen worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via het Nintendo-account waarmee de aankopen zijn gedaan.

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden. Om content voor de Wii U of een systeem in de Nintendo 3DS-familie te kunnen kopen heb je ook een Nintendo Network ID nodig. Het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, moet dan worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Om met de aankoop te beginnen moet je inloggen met je Nintendo-account en Nintendo Network ID. Zodra je bent ingelogd, kun je de aankoop bekijken en voltooien.

Om content voor de Wii U of een Nintendo 3DS-systeem te kunnen kopen moet het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Op het volgende scherm kun je je aankoop bekijken en voltooien.

De voorwaarden van deze aanbieding gelden voor gebruikers die inloggen met een Nintendo-account waarbij het ingestelde land overeenkomt met de landinstelling van deze website. Als een Nintendo-account een andere landinstelling heeft, kunnen de voorwaarden van deze aanbieding worden aangepast. (De prijs kan bijvoorbeeld worden weergegeven in de lokale valuta.)

Nadat je betaling is verwerkt, wordt de content gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account, of je Nintendo Network ID in het geval van de Wii U of de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Voor games die van cloudstreaming gebruikmaken, kan alleen de gratis opstartapplicatie worden gedownload.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

Nadat je betaling is verwerkt, wordt de content gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account, of je Nintendo Network ID in het geval van de Wii U of de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Voor games die van cloudstreaming gebruikmaken, kan alleen de gratis opstartapplicatie worden gedownload.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

De content is niet speelbaar voor de releasedatum: {{releaseDate}} . Voor pre-orders worden betalingen automatisch verwerkt vanaf zeven dagen voor de releasedatum. Als je een product binnen zeven dagen voor de releasedatum bestelt, wordt de betaling direct bij de aankoop verwerkt.

Twee werelden komen samen!

Bereid je voor op een strijd die zijn weerga niet kent, als twee vechtklassiekers samenkomen met een explosief resultaat – alleen voor Wii!

Het zevende deel van de VS.-hitserie, TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS, zet de traditie voort. Beroemde spelfiguren uit het speluniversum van Capcom gaan de strijd aan met tegenstanders uit een heel andere wereld.

Dit keer nemen vechters als Ryu, Chun-Li en Alex, uit Capcoms Street Fighter-serie, het op tegen spelfiguren uit de stal van de beroemde Japanse animatiestudio, Tatsunoko Production. Met bijna een halve eeuw aan animatie-ervaring, beschikt Tatsunoko Production over talloze figuren die net zo beroemd beloven te worden onder Europese gamers, als ze nu al zijn onder Japanse anime-fans.

Verken de website en bekijk hoe het spel wordt gespeeld. Leer meer over de vechters die zowel Tatsunoko als Capcom vertegenwoordigen, en ontdek hoe fans van vecht- en actiespellen de chaotische strijd in TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS naar hun hand kunnen zetten.

Spelfiguren

Als het moment aanbreekt om de strijd aan te gaan in TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS, kun je een keuze maken uit een keur aan vechters. Met meer dan twintig strijders – elk met zijn eigen spectaculaire moves – is het aan jou om het ideale tag-team te vormen, en twee krijgers te kiezen die passen bij jouw vechtstijl.

Bekijk hier vier van de deelnemers of bezoek Capcoms officiële site voor de volledige bezetting!

CIQ_Ryu_pose_original.jpg

Ryu

Ryu is een toegewijd beoefenaar van de Oosterse gevechtskunst, en hoopt een echte krijger te worden. Hij reist de wereld over, op zoek naar sterkere tegenstanders, om zijn techniek en kracht te verbeteren. In eerdere VS.-delen heeft hij al laten weten dat hij het respect van zijn tegenstanders wil verdienen in het gevecht. Zijn speciale aanvallen, de Hadoken en de Shoryuken, zijn Ryu's handelsmerken.

CIQ_Chunli_pose_original.jpg

Chun-Li

Chun-Li, een beroemde Chinese vechtster en Interpol-agent, is geen onbekende in de wereld van de martial arts, en staat bekend om haar snelle en krachtige trappen. Of ze haar technieken nu voor haar werk of in de ring gebruikt, ze blijft hopen haar vermiste vader terug te vinden. Ze weet dat haar aartsvijand M. Bison, de leider van de misdaadorganisatie Shadaloo, te maken heeft met de verdwijning van haar vader.

CIQ_Ken_the_Eagle_pose_original.jpg

Ken the Eagle

Ken is de leider van Science Ninja Team. Zijn echte naam is Ken Washio. Hij is achttien jaar oud en heeft een baan als testpiloot. Als Ken the Eagle gebruikt hij een boemerang in de vorm van een adelaar, ook wel bekend als de Bird Run. Een van zijn doelen is het vinden van informatie over zijn vader, die hij nauwelijks heeft gekend sinds hij op jonge leeftijd van hem werd gescheiden.

CIQ_jun_the_swan_action_new.jpg

Jun the Swan

Jun is lid van Science Ninja Team (dat het opneemt tegen de kwaadaardige organisatie, Galactor), en gespecialiseerd in explosieven en het saboteren van vijandelijke basissen. Tijdens het gevecht gebruikt ze een wapen dat het midden houdt tussen een jojo en een mes, en weet ze haar tegenstander te hypnotiseren met haar geraffineerde bewegingen.

Een eerlijke kans

Bereid je voor op explosieve gevechten, waar zowel nieuwe spelers als ervaren fans van vechtspellen meteen mee uit de voeten kunnen. Het gevechtssysteem in TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS maakt gebruik van vier knoppen, waardoor het spel makkelijk te leren is, maar het heel wat vraagt om volledig te beheersen. Speel op de manier die het best bij je past, met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk, de Traditionele Controller, de Traditionele Controller Pro of de Nintendo GameCube Controller. Leer vervolgens alle bewegingen van je vechter kennen, zodat je ze zonder nadenken kunt gebruiken.

Terwijl nieuwkomers zich zonder problemen in het gevecht kunnen storten, kunnen doorgewinterde spelers de gevechten naar een hoger niveau tillen, door adembenemende offensieve en defensieve bewegingen uit te voeren. Als je de Aerial Rave-combo's, de Assault-aanvalsbewegingen, het uitgebreide Baroque-combosysteem en nog veel meer technieken eenmaal onder de knie hebt, kun je zelfs de sterkste tegenstanders in het stof laten bijten. En omdat elke vechter over zijn eigen technieken beschikt, wordt er heel wat van je gevraagd voordat je je een ware meester van dit spectaculaire gevechtssysteem mag noemen!

Dynamisch duo

Het vuur in TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS wordt verder opgestookt doordat je voor elk gevecht twee spelfiguren kunt uitkiezen.

Je kunt op elk moment wisselen tussen je twee favoriete mannen/vrouwen/cyborgs/robots, zodat je je aan kunt passen aan de aanvallen van je tegenstander. Bovendien kun je met twee vechters gebruikmaken van de zogenaamde Assist Attacks. Door de speciale bewegingen optimaal te benutten en de zwakke punten van een spelfiguur te compenseren met de sterke punten van de ander, kun je je eigen unieke vechtstijl ontwikkelen.

Van welk duo denk jij dat ze de klus kunnen klaren?

Tegenstanders vind je overal

Behalve dat je het tegen je vrienden thuis kunt opnemen, kun je TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS ook online spelen, via de Nintendo Wi-Fi Connection.

Door tegen spelers uit de hele wereld te spelen, krijg je een idee van je eigen prestaties. Je kunt de wereldwijde ranglijsten beklimmen door Battle Points en titels te winnen. Voordat je het gevecht ingaat, kun je meer over  je tegenstander te weten komen. Zo kun je zien of ze een aanvallende, verdedigende of ontwijkende stijl van spelen hebben. Je kunt daarbij je eigen stijl laten zien, door een persoonlijk icoontje te kiezen dat in beeld verschijnt.

Weet jij de ladder naar de top te beklimmen, en een plek te veroveren tussen de elitevechters van deze wereld? In TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS krijg je die kans!

Ryota Niitsuma: Producer, Capcom

Ryota Niitsuma is gespecialiseerd in vechtspellen. Hij heeft gewerkt aan een aantal van de beste knokspellen die Capcom ooit heeft ontwikkeld, dus het is niet zo verwonderlijk dat hij voor het komende Wii-spel, TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS, de touwtjes in handen heeft. We spraken in Londen met Niitsuma, en vroegen hem naar de geschiedenis en toekomst van Capcoms VS.-serie, en waarom chaos niet altijd slecht hoeft te zijn.

CIQ_Niitsuma.jpg

Kun je ons om te beginnen wat vertellen over jouw rol tijdens de ontwikkeling van het spel?

Ik heb als producer voornamelijk aan vechtspellen gewerkt, waaronder een aantal spellen dat nooit buiten Japan is uitgebracht. Daarvoor heb ik als assistent-producer gewerkt aan Street Fighter IV, en nu ben ik de producer van TATSUNOKO VS. CAPCOM: ULTIMATE ALL-STARS.

 

Veel Europese gamers zijn niet bekend met de wereld van Tatsunoko. Kun je ons iets vertellen over de achtergrond van het bedrijf en hoe het idee tot stand kwam om hun figuren in een VS.-spel te gebruiken?

'Tatsunoko Production' of 'Tatsunoko' is een bekende animatiestudio, die al meer dan dertig jaar tekenfilms maakt. Veel Japanse gamers zijn dan ook opgegroeid met de anime van Tatsunoko. We hadden het idee om een nieuw vechtspel te maken, en in dezelfde tijd bood de studio Capcom een licentie aan.

Die twee elementen vormden het begin van TATSUNOKO VS. CAPCOM. Het aanbod van Tatsunoko viel samen met Capcoms plannen om een nieuw deel in de VS.-serie te ontwikkelen. Eerder hadden we al delen als Capcom VS. SNK en Marvel VS. Capcom ontwikkeld. Al deze factoren leidden tot TATSUNOKO VS. CAPCOM, het nieuwste deel in de serie.

 

Hoe besluit je welke speelbare spelfiguren je gebruikt voor een spel in de Capcom VS.-serie?

Omdat het een spel in de VS.-serie betrof, wilde ik een chaotische sfeer creëren, dus we kozen figuren uit allerlei verschillende spellen en series. De basisregel was dat we uit elke serie slechts één figuur gebruikten, met uitzondering van Street Fighter. We kozen één figuur uit Street Fighter I, een uit Street Fighter II en een uit Street Fighter III. Maar voor alle andere titels en series gold dat we slechts één figuur selecteerden.

We hebben geprobeerd om wat minder voor de hand liggende spelfiguren te kiezen voor een vechtspel, waarmee we spelers denken te verrassen. Hopelijk zorgt dit voor variatie en maakt het dit spel leuker om te spelen.

 

Dit is het zevende deel in Capcoms VS.-serie. Waarom denk je dat het concept, waarin twee werelden worden samengebracht, zo succesvol is?

Ik denk dat het in essentie te maken heeft met het feit dat twee werelden normaal gesproken juist niet samenkomen, en dat waarschijnlijk ook niet zouden moeten doen, behalve hier! Ik denk dat de aantrekkingskracht ook ligt in het gegeven dat de vechtspellen van Capcom doorgaans behoorlijk serieus zijn, en gericht op hardcore gamers. De VS.-serie is uniek, in die zin dat bepaalde aspecten zijn vereenvoudigd, zonder de kern van het gevechtssysteem te verliezen.

 

Spelers kunnen voor elk gevecht twee spelfiguren kiezen. Wat voor effect heeft dat op de manier waarop je het spel speelt?

In de VS.-serie heb je altijd kunnen kiezen uit een heleboel spelfiguren. We hebben gekozen voor twee-tegen-tweegevechten omdat we weten dat spelers graag met verschillende figuren vechten. Niemand wil er maar een kiezen. Spelers willen met twee of zelfs drie spelfiguren spelen. Dus door meer spelfiguren samen te brengen in één scherm – tot vier tegelijk – zorg je voor meer chaos, en dat was de richting die we met de VS.-serie wilden volgen.

Dat je minstens twee figuren moet kiezen is belangrijk in dit spel. In Street Fighter IV bijvoorbeeld, waarin je maar met één spelfiguur speelt, hebben spelers de neiging om serieuzer en voorzichtiger te bewegen. Een twee-tegen-tweegevecht daarentegen is chaotisch, waardoor je het overzicht dreigt te verliezen. Maar dat maakt het nou net zo leuk. Dus door met twee spelfiguren te spelen, breng je dat aspect naar de voorgrond.

 

Het is niet makkelijk geweest om dit spel ook buiten Japan uit te brengen. Waarom wilde Capcom zo graag dat spelers uit de rest van de wereld de kans kregen om dit spel te spelen?

Capcom wilde de passie die mensen hebben voor vechtspellen al langer nieuw leven in blazen. We zagen dit als een fantastische kans om een breder publiek kennis te laten maken met het vechtspellengenre. Het klinkt misschien vreemd om vechtspellen toegankelijk te maken voor een breder publiek, maar we wilden laten zien dat titels zoals deze uit de VS.-serie erg lijken op partygames, die door iedereen worden gespeeld.

We moesten natuurlijk veel regelen om de licenties in orde te krijgen, maar niets is onmogelijk als je het echt wilt.

 

De toegankelijkheid waar je het over hebt heeft gedeeltelijk te maken met het eenvoudige besturingssysteem. Nieuwkomers zullen het spel al snel kunnen spelen, maar ben je ook tevreden over de diepgang voor spelers die ervaring hebben met Capcoms vechtspellen?

Absoluut. Dit is een echt Capcom-vechtspel, en we weten wat dat inhoudt. We wilden de drempel voor vechtspellen verlagen, maar elke hardcore speler zal van dit spel genieten.

Categorieën

Vechtspel

Multiplayer-stand

Tegelijkertijd

Spelers

1 - 2

Uitgever

Capcom

Ontwikkelaar

8ing

Functies

Internet

Leeftijdsclassificatie

Wii

Systeem

Wii

Releasedatum

29-01-2010

Leeftijdsclassificatie

PEGI 12

Compatibele controllers

  • Traditionele Controller (Wii) +
  • Wii-afstandsbediening,
  • GameCube Controller,
  • Wii-afstandsbediening & Wii-afstandsbediening Plus