We zoeken een

Intern in the area of Data Engineering*

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Supporting Consumer Intelligence Development Team in day to day tasks
  • Developing new features and prototypes in the area of Data Management, Web-Analytics, CRM, Machine Learning or ETL
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate business and technical requirements
  • Opportunity to work on your own project and/or be part of a bigger project

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies (please attach a confirmation letter from your university)
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Relevant studies (Computer Science, Data Science and Business Analytics, Data Management Bachelor or Master program)
  • Fluent in spoken and written English; another European language is a plus
  • Experience with SQL, Data Processing or APIs as well as Web-Analytics Technologies (e.g. Google Analytics, Tag-Management, JavaScript) is a plus
  • Interest in Marketing or Ad Technologies (e.g. Customer Journey, Re-Marketing, GMP) as well as in Cloud Technologies (e.g. AWS, Azure, GCP)
  • Quick learner and vast interest to try out and experiment new things
  • Passion for games and the video game industry

Earliest possible start date: January 2020

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.


* We willen mensen van alle geslachten aanmoedigen om te solliciteren. Daarom vermelden we expliciet geen geslacht in onze vacatures. Ons bedrijf is tegen discriminatie op grond van geslacht, evenals discriminatie op basis van andere wettelijk beschermde kenmerken.