We zoeken een

Intern in the area of Process Management (m/v)

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Streamlining the European Marketing & Advertising department by relating its activities to the overall business goals
  • Working closely and in collaboration with European Marketing, PR and Online teams as well as other departments to accomplish the above mission mentioned
  • Supporting the team in expanding a Digital Asset Management system, to act as a central repository for Nintendo assets
  • Supporting the team in change management projects by analysing, optimising, restructuring and creating business processes
  • Taking over various administrative and ad hoc tasks

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Knowledge and experience using MS Office is considered an asset, with the willingness to learn in areas of IT and project management
  • Teamwork-oriented and pro-active attitude
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • Strong interest in video games and a basic knowledge ofgaming franchises (especially Nintendo's)
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: January 2019

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.