2. Dierensporen in Animal Crossing?

Nogami:

Het eerste kernelement dat ik wil bespreken is WiiConnect24. Dit is een systeem dat in staat is om gegevens te verzenden en te ontvangen, zelfs wanneer je niet op de Wii speelt of wanneer je slaapt. Dus toen ik voor het eerst van concept hoorde, dacht ik echt: “Dit klinkt alsof het is ontworpen voor Animal Crossing!”

Iwata:

Daar was ik me op een zeker niveau ook bewust van, toen we het Wii-concept oorspronkelijk bedachten. Ze hebben het destijds misschien niet gezegd, maar ik weet zeker dat er bij veel van degenen die aan de Wii-hardware en de systeemfuncties werkten, het gevoel was dat ze deze graag volledig benut zouden zien worden voor Animal Crossing.

Nogami:

Aan onze kant voelden we die druk van verwachting zeker. Er was een soort van ongesproken eis voelbaar: “Zorg dat je deze functie gebruikt!” Wat mij betreft is het meest aansprekende aspect van WiiConnect24 dat zelfs, wanneer de speler denkt geen contact te maken met andere spelers, die verbinding er in de achtergrond toch is. In de DS-versie voegde het gebruik van de Nintendo Wi-Fi Connection3 een leuk element toe, maar het kon ook nogal wat inspanning vergen. 3 De Nintendo Wi-Fi Connection is een systeem dat de speler verbindt met het internet en hem in staat stelt om samen met andere spelers wereldwijd plezier te beleven aan spellen of andere applicaties.

Iwata:

Als je van plan was om op bezoek te gaan in het dorp van je vriend, moest je van tevoren een tijdstip afspreken en moest je zorgen dat jullie allebei op hetzelfde moment de Nintendo Wi-Fi Connection gebruikten.

Nogami:

En de ene speler wilde mogelijk spelen op een tijdstip dat andere spelers niet bepaald uitkwam. Om die reden wilden we dit keer WiiConnect24 gebruiken, zodat spelers meer plezier konden beleven aan het communicatieve element van het spel, zonder deze inspanning te moeten doen.

Iwata:

Kun je ons vertellen wat WiiConnect24 nu precies aan het spel toevoegt?

Iwata Asks
Nogami:

Het eerste dat we bedachten, was iets dat we als het ware uit het Mii-personagekanaal hebben gestolen …

Iwata:

Hoezo, ‘gestolen’? Jij was degene die het Mii-personagekanaal had ontwikkeld (lacht)!

Nogami:

Nou, daar heb je gelijk in (lacht)! Goed, we gebruikten een idee van het Mii-personagekanaal en besloten dat we de gegevens van de dorpjes van spelers automatisch zouden laten uitwisselen met die van hun vrienden. Deze uitwisseling van informatie begon met de DS-versie, waarbij twee afzonderlijke systemen, elk met hun eigen Game Card, met elkaar verbonden moesten zijn. Maar dit keer kunnen de dorpsgegevens, door verbinding te maken met WiiConnect24, uitgewisseld worden voor je het weet, zonder dat de ene speler de andere hoeft te bezoeken. Dus dan is er opeens

Video: een nieuw dier in de buurt

Het eerste kernelement dat ik wil bespreken is WiiConnect24. Dit is een systeem dat in staat is om gegevens te verzenden en te ontvangen, zelfs wanneer je niet op de Wii speelt of wanneer je slaapt.
een nieuw dier in de buurt dat zich aan je komt voorstellen: ”Hoi! Ik ben zojuist verhuisd uit het dorp ----- ."

Iwata:

En dan blijkt “het dorp ----” een echt Animal Crossing-dorp te zijn.

Nogami:

Juist. En ze zullen je zelfs roddels vertellen over hun thuisdorp: “Dit personage uit het dorp ----- houdt echt van zus en zo”, en dat soort dingen.

Iwata:

Dus zonder dat je het beseft, worden er steeds meer roddels verspreid van het ene naar het andere dorp.

Nogami:

Er was in feite een specifiek voorval waardoor we op het idee kwamen om dit te doen. Het was iets dat Hideki Konno-san van ons departement me vertelde.

Iwata:

Dat is de producent van Mario Kart Wii. Ik heb hem ook geïnterviewd in een eerdere "Iwata vraagt".

Nogami:

Het blijkt dat Konno-san, zijn vrouw en hun zoon de DS-versie van Animal Crossing allen met veel plezier hebben gespeeld. Zijn vrouw was blijkbaar gek op vissen en besteedde daar zoveel tijd aan dat hun zoon uiteindelijk bij haar kwam klagen: “Mama, stop alsjeblieft eens met vissen!”

Iwata Asks
Iwata:

Ik weet zeker dat hun zoon ook van vissen hield en dat hij gewoon jaloers was dat zijn moeder zulke grote vissen ving (lacht)!

Nogami:

Het lijkt erop dat dat precies is wat er aan de hand was (lacht)! Dus de moeder onderdrukte de drang om te gaan vissen wanneer haar zoon er was, maar als hij weg was, sloop ze ervandoor om te vissen.

Iwata:

Dat is geweldig (lacht)!

Nogami:

Maar op een dag, toen hun zoon aan het spelen was, kwam er een dier naar hem toe en begon het over zijn moeder te spreken. Het dier zei: “Ze doet niets anders dan vissen!”

Iwata:

Dus het was een van de dieren die hem vertelde waar zijn moeder mee bezig was (lacht)! Niemand zou van een spelpersonage verwachten dat hij roddels verspreidt!

Nogami:

Je zou er echt van staan te kijken! Zoiets verwacht je helemaal niet te horen van zo’n personage!

Kobayashi:

En zelfs als de dieren geen geheimen onthullen, kan een andere speler in de Wii-versie altijd nog iets in beeld zien, waardoor er een lichtje bij hem opgaat (lacht).

Iwata Asks
Iwata:

Wat bedoel je daarmee?

Kobayashi:

In het dorp is er iets, wat je ‘ondergrond’ zou kunnen noemen. Er is groen gras, maar daaronder is aarde. Ditmaal hebben we het gras zo geplaatst dat het lijkt alsof het boven de aarde zweeft. Als een speler op het gras loopt, slijt het, waardoor je er een stukje aarde onder kunt zien.

Iwata:

Dus er zijn gegevens voor iedere vierkante meter in het raster in Animal Crossing en de informatie, op welke vierkante meter er gestapt is, wordt bewaard?

Kobayashi:

Precies. Dus terwijl de speler rondloopt, verdwijnt het gras langzaam maar zeker. We hebben het zo gemaakt dat het weer teruggroeit, als er een dag voorbij is gegaan. Maar als je bijvoorbeeld iedere dag naar Tom Nooks winkel gaat …

Iwata:

Ik snap het! Dan zou je dierensporen achterlaten.

Nogami:

Nou, de speler bestuurt een menselijk personage, dus ik zou het voetsporen noemen in plaats van dierensporen (lacht). Dus als een speler niets anders doet dan vissen, dan zal het gras op het pad van diens huis naar de kust of de oever verdwijnen. En als ergens een brug is waar iedereen overheen moet, dan zal het gras er volledig verdwenen zijn.

Iwata:

Dus alles wat iemand hoeft te doen om te zien of diens moeder altijd wegsluipt om te gaan vissen, is het spoor voor hun huis volgen! (Allen lachen.)

Kyogoku:

Dus zelfs als je een vriend in zijn dorp bezoekt, hoef je niet altijd op de plattegrond te kijken. Je kunt ook gewoon het pad vanaf het controlepunt volgen en recht op zijn huis af lopen.

Iwata Asks
Iwata:

Ik begrijp het. Dat is een onverwachte bonus (lacht)! Gewoon uit interesse: hoe vaak zou je over een stukje gras moeten lopen om een spoor achter te laten?

Kobayashi:

Als je er ongeveer twee weken lang overheen loopt, zou het eruit beginnen te zien als een pad.

Moro:

En het duurt misschien twee maanden om eruit te gaan zien als een volwaardig pad.

Iwata:

Ik ben sprakeloos! Ik bedoel dit als compliment, maar het enige wat ik kan bedenken is: wat heeft je in vredesnaam bezeten om zo een functie in het spel te stoppen (lacht)? (Allen lachen.)

Kobayashi:

Onthoud dat het gras weliswaar teruggroeit, maar dat de snelheid waarmee dat gebeurt afhankelijk is van de omgeving. Als het een gebied is vol bomen en gras, of waar bloemen geplant zijn, zal het gras sneller teruggroeien.

Iwata:

Dus voordat je het doorhad, had je opeens een kleinschalige tuinsimulator in het spel gebouwd (lacht)!

Nogami:

Je kunt zelfs het gras in je tuin laten groeien zoals je zelf wilt (lacht)!

Kyogoku:

Als een dier uit het dorp vertrekt, blijft er een rechthoekige kale plek over op de plek waar diens huis stond. Als je dat ziet en je realiseert dat het dier verhuisd is, word je er echt verdrietig van!

Moro:

Maar natuurlijk groeit het gras beetje bij beetje terug en naarmate de sporen van de locatie van het huis van het dier verdwijnen, worden ook je herinneringen aan dat dier vager.

Kobayashi:

Dus tegen de tijd dat het gras volledig is teruggegroeid, ben je helemaal vergeten dat er ooit iemand heeft gewoond (lacht)! (Allen lachen.)