• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Lees het Iwata vraagt-interview over Kingdom Hearts 3D!


    29-05-2012

    De RPG-serie Kingdom Hearts komt voort uit een samenwerkingsverband tussen Square Enix en Disney, en bevat zowel personages en omgevingen uit de Final Fantasy-spellen, als werk uit de Disney-stal. Al bijna tien jaar lang weet deze serie de harten van gamers en tekenfilmfans uit de hele wereld te vangen.

    Tetsuya Nomura van Square Enix maakte naam als personageontwerper, conceptontwerper en spelregisseur, en ontwierp spelfiguren en locaties in een aantal van de meest geliefde videogames aller tijden. Hij speelde een sleutelrol in de ontwikkeling van de Kingdom Hearts-titels, en wist de serie uit te bouwen tot de hitserie die het vandaag de dag is.

    Nomura schoof recentelijk aan bij Satoru Iwata, voor een onderonsje over zijn laatste rol: regisseur van Kingdom Hearts 3D [Dream Drop Distance] voor de Nintendo 3DS. In een diepgravende discussie worden allerlei onderwerpen belicht, zoals het ontstaan van de Kingdom Hearts-serie, hoe dromen over vechtende Nintendogs leidden tot ontwerpkeuzes, en wat een spel 'Kingdom Hearts-achtig' maakt.

    Bezoek hiervoor en voor nog véél meer het Iwata vraagt-portaal, en lees het Iwata vraagt: Externe ontwikkelaars voor de Nintendo 3DS!

    Kingdom Hearts 3D [Dream Drop Distance] ligt vanaf 20 juli in de winkel. Alleen voor Nntendo 3DS.