Masatsugu Saito bespreekt het ontwerp van de hoofdpersonages in Xenoblade Chronicles 2 – deel 2


15-12-2017

Xenoblade Chronicles 2, de gigantische RPG exclusief voor de Nintendo Switch, is nu verkrijgbaar! Voor iedereen die de game net in huis heeft gehaald of al weken non-stop aan het spelen is: hier kun je meer lezen over het ontwerp van de hoofdpersonages! Main character designers Masatsugu Saito legde al eerder wat uit over zijn werk, en nu kun je meer lezen over zijn aanpak voor een aantal hoofdpersonages!

Dit had meneer Saito te zeggen:

Hallo, hier ben ik weer! Deze keer wil ik graag wat vertellen over Rex en de andere hoofdpersonages.

Om het leeftijdsverschil tussen Rex en Pyra zo klein mogelijk te houden, hebben we de personages een overduidelijk verschil in lengte gegeven. Hoewel Rex kleiner lijkt, hebben we zijn armen en benen hier en daar wat breder gemaakt om zijn kleine gestalte te verbergen. Hierdoor lijken zijn bewegingen grootser als hij vecht of acties uitvoert. De outfit van Rex is gebaseerd op een duikpak, omdat hij het beroep als berger in de Wolkenzee uitoefent.

CI_NSwitch_Xenoblade2_Production_Notes_01.jpg

We wilden Pyra voorstellen als een vlam met een brandende kern vol passie, een die Rex zou beschermen. Tegelijkertijd hebben we haar een soort onvolmaaktheid gegeven zodat we haar andere vorm, Mythra, ook naar buiten konden brengen. Dit is een van de redenen waarom de oplichtende delen op haar lichaam niet horizontaal symmetrisch zijn, en we een stuk van haar outfit en cape hebben uitgesneden.

Gelijkaardig aan Rex, heeft Nia losse kleding en grote laarzen om haar kleine gestalte te verbergen en haar bewegingen groter te doen lijken. We hebben ook voldoende ruimte gelaten voor haar kap zodat ze haar katachtige oren zouden verbergen. Ik heb aan de ontwikkelaars gevraagd of Nia op Dromarch zou kunnen rijden, en het was enorm fijn om te zien dat ze deze functie hadden geïmplementeerd!

CI_NSwitch_Xenoblade2_Production_Notes_04.jpg

De eerste tekeningen van Dromarch hadden weinig manen. We hebben zijn ontwerp aangepast omdat het team van ontwikkelaars ons vroeg om zijn manen indrukwekkender te maken, zodat Nia een plaats had om haar handen te zetten als ze hem op hem zou rijden. We hebben het gezicht van Dromarch ook wat vervormd, zodat het meer op een kat zou lijken in plaats van een tijger. Zijn hoofd is daarna vergroot om zijn gelaatsuitdrukkingen en ogen herkenbaar te maken.

CI_NSwitch_Xenoblade2_Production_Notes_05.jpg

Een van de meest leuke taken was het ontwerpen van Tora, een van de Nopon. In vergelijking met andere Nopon valt Tora op door zijn gestreepte patronen en een stekelig mohawk-kapsel. Hij is gehuld in overalls om hem jeugdig te doen lijken, en heeft een moersleutel in zijn jaszak om te verduidelijken dat hij een monteur is.

CI_NSwitch_Xenoblade2_Production_Notes_06.jpg

Poppi is een kunstmatige Blade. In tegenstelling tot normale Blades zijn haar kenmerkende lijnen oranje. Poppi is een klein personage, dus hebben we gelijkaardig aan Rex en Nia de armen en benen iets dikker gemaakt zodat haar acties beter benadrukt worden. In haar originele vorm, Poppi α, hebben we het gevoel van oude technologie door middel van een metalen design uit laten schijnen. In haar sterkere vorm, Poppi QT, is ze groter en ziet ze er verfijnder uit, zodat haar technologische verbetering beter naar buiten komt.

Bedankt om langs te komen!

Bedankt, meneer Saito!

Wil je graag meer weten? Kijk dan op de officiële website van Xenoblade Chronicles 2, de Facebook-pagina van Nintendo Switch of onze Twitter-account! Je kunt ook meer te weten komen over de productie van de ontwikkelaars.

Xenoblade Chronicles 2 is vanaf nu verkrijgbaar in de winkels en als downloadversie in de Nintendo eShop, exclusief voor de Nintendo Switch. De Xenoblade Chronicles 2: Collector’s Edition* en Nintendo Switch-Pro-controller Xenoblade Chronicles 2 Edition zijn ook verkrijgbaar.

*In de winkels kun je meer informatie krijgen over de beschikbaarheid van dit product.