• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Masatsugu Saito bespreekt het ontwerp van de hoofdpersonages in Xenoblade Chronicles 2 – deel 1


    29-11-2017

    Het is bijna zover… Xenoblade Chronicles 2, het grote nieuwe avontuur voor de Nintendo Switch, komt uit op 1 december. Voordat je begint aan je ontdekkingsreis in Alrest, kun je hier meer te weten komen over het ontwerpproces van de hoofdpersonages door main character designer Masatsugu Saito!

    Dit had meneer Saito te zeggen:

    Hallo iedereen! Mijn naam is Masatsugu Saito. Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerp van de hoofdpersonages in Xenoblade Chronicles 2. In deze ontwikkelingsblog bespreek ik in een paar artikels het proces dat gepaard gaat met het creëren van de personages.

    In februari 2015 hoorde ik voor het eerst iets over de plannen van Xenoblade Chronicles 2. Na het lezen van Takahashi Tetsuya's plot ben ik begonnen aan het opzetten van een basisstructuur voor de personages. Na een aantal vergaderingen in het kader van het scenario met Takahashi Tetsuya, Takeda Yuichiro en Hyodo Kazuho, kwamen verdere details over de personages in de vorm van illustraties op papier te staan. Rex en de andere personages leken heel erg levendig in het scenario en het plot. Hun emoties waren helder, en wat ze te zeggen hadden was zeer ontroerend.

    Op dat moment heb ik beslist om de personages een eenvoudig en helder ontwerp te geven. Een van de kenmerken die ze kregen om dit te versterken is een ontwerp dat de nadruk en focus legt op hun ogen. De personages krijgen hierdoor de mogelijkheid om een varia aan emoties uit te drukken tijdens de tussenfilmpjes, en dit maakt het ook makkelijker om vanop afstand de uitdrukkingen op hun gezicht te zien.

    De personages hebben ook een overduidelijk kleurpatroon gekregen, zodat ze zelfs van ver in velden met enorm veel details makkelijk te herkennen zijn. Rex is bijvoorbeeld gehuld in blauw, Pyra in rood, enzovoort.

    CI_NSwitch_Xenoblade2_characters3.jpg

    Het team van ontwikkelaars vroeg me om een extra bewegend voorwerp (zoals een cape of sjaal) toe te voegen, zodat de sfeer van de buitenwereld nog extra versterkt zou worden. Helaas was dit niet mogelijk voor een paar personages, waaronder Rex, Dromarch en Tora. Voor deze personages zijn de subtiele kenmerken van lucht en wind rondom hen terug te vinden in verschillende lichaamsdelen, zoals hun haar.

    Een van mijn eigen verzoeken was het karakter van de personages te laten weerspiegelen in hun manier van voortbewegen. Dit is bijzonder goed geslaagd, voornamelijk bij Poppi α waarbij je overduidelijk merkt dat het een kunstmatige creatie is. De andere personages hebben allen een lichte afwisseling in hun manier van wandelen en rennen, iets waar je echt op moet letten tijdens je speelsessies.

    Abonneer je op op
    YouTube

    Opmerking: de beelden komen uit de Japanse versie van de game.

    In het volgende artikel ga ik dieper in op het ontwerp van Rex en de andere hoofdpersonages.

    Bedankt, meneer Saito!

    Kom hier meer te weten over de muziek van Xenoblade Chronicles 2 van music/sound producer Yasunori Mitsuda (PROCYON STUDIO), of over het verhaal van scenarioschrijver Yuichiro Takeda.

    Wil je graag meer weten? Kijk dan op de officiële website van Xenoblade Chronicles 2, de Facebook-pagina van Nintendo Switch of onze Twitter-account! Hou deze pagina's kort voor de release in de gaten voor extra informatie!

    Xenoblade Chronicles 2 is vanaf 1 december 2017 verkrijgbaar in de winkels en als downloadversie in de Nintendo eShop, exclusief voor de Nintendo Switch. Op dezelfde dag worden ook de Xenoblade Chronicles 2: Collector’s Edition* en Nintendo Switch-Pro-controller Xenoblade Chronicles 2 Edition uitgebracht.

    *In de winkels kun je meer informatie krijgen over de beschikbaarheid van dit product.