• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Ontdek welke visuele verfijningen director Yoshiki Haruhana voor ogen had bij de vormgeving van The Legend of Zelda: Link’s Awakening!


    09-10-2019

    The Legend of Zelda: Link’s Awakening is nu verkrijgbaar voor de spelsystemen uit de Nintendo Switch-familie. Als je wilt weten hoe de nieuwe vormgeving van de game tot stand is gekomen, lees dan verder, want hieronder deelt director Yoshiki Haruhana zijn gedachten over het verfijnen van de graphics!

    Dit had meneer Haruhana te zeggen:

    Hallo allemaal. Ik ben Yoshiki Haruhana, en ik had bij deze titel de regie over de graphics. The Legend of Zelda: Link’s Awakening verscheen oorspronkelijk twintig jaar geleden voor de Game Boy, en het is een game waar veel mensen nog steeds met warme gevoelens aan terugdenken. Met dat in het achterhoofd, wilden we bij het vernieuwen van de graphics er op letten dat ze niet 'geforceerd' zouden voelen.

    In plaats van de game opnieuw te maken met zeer moderne graphics, wilden we de algemene eenvoud behouden die de pixel-graphics in die tijd hadden. Ik hoop dat elke speler zijn eigen idee van Link's Awakening tijdens het spelen op de game projecteert.

    We hadden ook als doel om de gamewereld te laten voelen alsof je in een klein diorama kijkt. Tijdens de ontwikkeling was onze visie voor de game dat we een dioramawereld wilden maken waarin Link een figuurtje van zo'n tien centimeter hoog was. Bij de ontwikkeling stelden we voor dat de wereld werkelijk in miniatuurvorm bestond. Daarbij zochten we naar een evenwicht tussen twee nogal tegenstrijdige ideeën. We streefden naar de charme van een rijk gedetailleerde creatie, maar hielden tegelijk rekening met de schaal die we voor Link hadden bedacht. Daarom wilden we voorkomen dat we teveel details zouden toevoegen. Het vinden van die balans bleek gemakkelijker gezegd dan gedaan!

    Over diorama's gesproken, uiteindelijk werd er echte diorama's tentoongesteld tijdens E3 2019! Het plaatselijke personeel had heel hard gewerkt om er echt iets spectaculairs van te maken! Ik was onder de indruk van hoe goed ze waren geworden!

    Toen ik voor het eerst hoorde dat ze diorama's gingen maken, was ik een beetje zenuwachtig. Het voelde heel erg als een test, of we wel waren geslaagd in wat we met de graphics wilden bereiken. Maar het prachtige vakwerk bevestigde dat we de juiste keuzes hadden gemaakt, en dat was echt bemoedigend tijdens de laatste fases van de ontwikkeling.

    Wat de game betreft, ik hoop dat je tijdens het verkennen van het eiland en de kerkers af en toe even stopt om een kijkje in een van de huisjes te nemen. In elk huisje wilden we je echt een rijk gedetailleerd diorama bieden. We hebben overal kleine details in gestopt, zelfs in delen van de game die geen deel uitmaken van het hoofdverhaal, en ik zou heel blij zijn als je de tijd zou nemen om wat rond te kijken.

    The Legend of Zelda: Link's Awakening is nu verkrijgbaar voor de spelsystemen uit de Nintendo Switch-familie. Ga naar onze The Legend of Zelda-hub voor meer info over games uit de serie, of bezoek onze Facebook-pagina om volledig op de hoogte te blijven!