Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

De knoppen op de Nintendo Switch-Pro-controller reageren niet of reageren incorrect

Omschrijving:

  • De knoppen op de Nintendo Switch-Pro-controller reageren niet of reageren incorrect

Belangrijk:

Klik hier als het probleem zich specifiek bij de richtingsknop voordoet.

Wat kun je doen:

  1. Zorg ervoor dat je Nintendo Switch-systeem over de nieuwste systeemversie beschikt.
  2. Controleer of de Nintendo Switch-Pro-controller voldoende is opgeladen en of hij is gekoppeld aan het systeem.
    • Klik op een willekeurige knop op de Pro-controller als je in het HOME-menu bent.
      • Als een of meerdere spelerslampjes op de controller knipperen en daarna blijven branden, is de controller gekoppeld aan het systeem.
      • Als de spelerslampjes eventjes oplichten en daarna uit gaat, moet je de Pro-controller koppelen aan het systeem.
      • Als er geen spelerslampjes gaan branden, is de Pro-controller leeg. Je moet de controller dan eerst opladen.
  3. Update de firmware zodra de controller aan het systeem is gekoppeld.
  4. Reset de Pro-controller door een keer op de SYNC-knop te drukken. Druk daarna op een willekeurige knop om hem weer wakker te maken.
  5. Test de knoppen op de Pro-controller.
    • Als de knoppentest mislukt, ga dan door naar ‘Als het probleem nog steeds niet is opgelost’.
  6. Test de knoppen van de Pro-controller in een compatibele game of applicatie.
    • Probeer het volgende als de knoppentest succesvol is, maar de knoppen in een bepaalde game niet reageren:
      • Raadpleeg de handleiding of verpakking van de game om de controleren of de game compatibel is met de Pro-controller.
      • Ga dichter bij het systeem zitten.
      • Zorg ervoor dat het systeem niet achter een tv, onder een metalen object of binnen 90 tot 120 cm van andere draadloze apparaten, zoals draadloze luidsprekers, draadloze telefoons etc., staat.
      • Test de knoppen van de Pro-controller in een andere compatibele game of software.
      • Test de Pro-controller op een ander systeem, indien mogelijk.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

  • Als het probleem af en toe optreedt, blijf de Pro-controller dan een paar weken gebruiken om te zien of dit van invloed is op je gameplay.
  • Als de knoppentest mislukt of als het probleem dusdanig hinderlijk wordt dat je een game niet meer fijn kunt spelen of de controller niet meer goed kunt gebruiken, dan zouden we de Nintendo Switch-Pro-controller graag onderzoeken en deze repareren of vervangen indien nodig.

Klik hier om contact met ons op te nemen.