Welkom bij de Nintendo-klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Downloadcode is kwijt of ontbreekt - Downloadcode van de verkoper is kwijt of ontbreekt

De informatie in dit artikel kan nuttig zijn als het bonnetje met de downloadcode die je in de winkel hebt gekocht, kwijt is of ontbreekt.

Wat kun je doen:

  • Je hebt het bonnetje nodig om je code te verifiëren en in te wisselen. Zoek het ontvangstbewijs dat je bij je aankoop hebt ontvangen. De downloadcode is een 16-cijferige code die is afgedrukt op het ontvangstbewijs dat je van de verkoper hebt ontvangen.
  • Controleer je e-mail als je in de winkel een e-mailadres hebt opgegeven toen je de code kocht of als je de code online hebt gekocht. Mogelijk heeft de verkoper je een e-mail gestuurd met een kopie van je downloadcode.
  • Controleer je eerder gedownloade games in de Nintendo eShop. Als de downloadcode al is ingewisseld, kun je de game opnieuw downloaden op je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS-systeem, zonder dat je de code opnieuw hoeft in te voeren.
  • Neem contact op met de winkel waar je de downloadcode hebt gekocht om te zien of ze een registratie van je aankoop hebben en je een nieuw exemplaar van het ontvangstbewijs kunnen sturen.
    • Mogelijk kan de verkoper je aankoop traceren door middel van je creditcard, je aankoopgeschiedenis of klantgegevens.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je de downloadcode nog steeds niet kunt vinden, zul je een andere moeten kopen. Nintendo kan geen codes vervangen die verloren zijn gegaan, fout zijn gedrukt of zijn gestolen.