• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2110-2004

    Situatie:

    Je kunt je Nintendo Switch niet verbinden met een draadloos netwerk en je krijgt foutcode 2110-2004 te zien.

    Belangrijk:

    Test je verbinding nadat er wijzigingen zijn aangebracht in het Nintendo Switch-systeem of de netwerkomgeving om te bepalen of de wijziging het probleem oplost.

    Aanvullende informatie:

    Deze foutcode betekent meestal dat de router of het netwerk heeft aangegeven dat er een verkeerd wachtwoord is gebruikt voor het draadloze netwerk.

    Mogelijke oplossingen:

    • Bevestig dat het juiste wachtwoord is ingevoerd in de verbindingsinstellingen van het Nintendo Switch-systeem.

      In de meeste gevallen kan dit probleem verholpen worden door het wachtwoord te corrigeren dat ingevoerd is in de internetinstellingen van het Nintendo Switch-systeem. Bevestig de wachtwoordgegevens van je netwerk en controleer de beveiligingsinstellingen in de internetinstellingen van je systeem. Zorg dat het wachtwoord juist is ingevoerd en houdt daarbij rekening met hoofdletters en symbolen.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Stel een nieuwe draadloze internetverbinding in.

      Zorg er bij het instellen van een nieuwe internetverbinding voor dat je systeem verbinding probeert te maken met het juiste draadloze netwerk en zorg ervoor dat het systeem een sterk draadloos signaal ontvangt.

    • Als de fout zich blijft voordoen terwijl er een Bluetooth-audioapparaat verbonden is, kun je verbinding maken met een andere draadloze frequentie, overschakelen naar een internetverbinding met kabel, of de verbinding met het audioapparaat verbreken.

      Sommige Bluetooth-audioapparaten kunnen storing veroorzaken met de 2,4 GHz frequentie die door veel routers gebruikt wordt.

    • Controleer de MAC-filterinstellingen van de draadloze router.

      Als het MAC-filter van de draadloze router die je wilt verbinden is ingeschakeld, zal deze voorkomen dat je systeem verbinding kan maken. Dit kun je oplossen door het MAC-adres van het Nintendo Switch-systeem in te voeren in de routerinstellingen, of door deze instelling uit te schakelen.

    • Schakel de wachtwoordbescherming uit op de router en doe een test.

      Als je verbinding kunt maken met het internet zonder wachtwoordbescherming op de draadloze router, is er mogelijk een fout met betrekking tot deze routerinstelling. Probeer in dat geval het draadloze wachtwoord of het draadloze wachtwoordtype te wijzigen (bijvoorbeeld door deze instelling te veranderen van WPA-AES naar WPA2-AES) en kijk of dit het probleem verhelpt.

      Belangrijk:

      Als je de wachtwoordinstelling van je draadloze router verandert, moet je deze instelling bijwerken op alle draadloze apparaten die verbinding maken met je router (laptops, smartapparaten enz.).

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen