• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2110-4011

    Omschrijving:

    Je ontvangt foutcode 2110-4011 als je een online functie of dienst gebruikt.

    Aanvullende informatie:

    • Deze foutcode geeft aan dat je Nintendo Switch-systeem verbinding heeft verloren met je draadloze router of draadloze netwerk.
    • Dit kan voorkomen als je te ver van de router beweegt, het signaal te zwak is of als de router is uitgezet.

    Mogelijke oplossingen:

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Zet de Nintendo Switch indien mogelijk binnen een straal van 3 tot 4,5 meter van de draadloze router om ervoor te zorgen dat het signaal zo sterk mogelijk is.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Als je hulp nodig hebt met het instellen van de Nintendo Switch, neem dan contact met ons op via de link hieronder.