Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutcode: 2124-8028

Omschrijving:

Je kunt niet inloggen op je Nintendo-account op een Nintendo Switch-systeem en je ontvangt de foutcode 2124-8028.

Aanvullende informatie:

  • Deze foutcode geeft aan dat er een fout is opgetreden toen je inlogde op je Nintendo-account, bijvoorbeeld wanneer je de Nintendo eShop opende.
  • Hoewel deze foutcode te maken heeft met Nintendo-accounts op de Nintendo Switch, komt het waarschijnlijk door een slechte netwerkomgeving, zoals een netwerk met een zwak signaal of een trage internetsnelheid.

Mogelijke oplossingen:

  • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

    Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vijf meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

    • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
  • Reset je thuisnetwerk.

    Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

  • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

    Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

  • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

    Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 Ghz- als de 5 Ghz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 Ghz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als dit probleem aanhoudt, kan er simpelweg sprake zijn van een tijdelijk probleem met je internetservice. Wacht even en probeer het later opnieuw.