Welkom bij de Nintendo-klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Foutcode: 2811-1224

Omschrijving:

Je kunt geen verbinding maken met de Nintendo eShop, of de verbinding met de Nintendo eShop wordt verbroken, en je ontvangt foutcode 2811-1224.

Belangrijk:

Test je verbinding met de Nintendo eShop nadat er wijzigingen zijn aangebracht in het Nintendo Switch-systeem of de netwerkomgeving om te bepalen of de wijziging het probleem oplost.

Aanvullende informatie:

  • Deze foutcode geeft meestal aan dat je verbinding met de Nintendo eShop is verlopen.
  • Deze fout wordt doorgaans veroorzaakt door een trage downloadsnelheid of een zwak draadloos signaal.

Mogelijke oplossingen:

  • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

    Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN om het systeem opnieuw op te starten.

  • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

    Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

    • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
  • Reset je thuisnetwerk.

    Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

  • Test je internetverbinding om te bepalen of het probleem te maken heeft met de downloadsnelheid.

    Je kunt de verbindingstest op het Nintendo Switch-systeem gebruiken om je downloadsnelheid te controleren en vast te stellen of dit de oorzaak van het probleem is. Als je downloadsnelheid lager is dan 1,5 Mbps, probeer dan je downloadsnelheid te verbeteren.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

  • De firmware van de router updaten
  • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Als je meer hulp nodig hebt met het Nintendo Switch-systeem, neem dan contact met ons op.