Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

My Nintendo-punten ontbreken

Situatie:

Er ontbreken My Nintendo-punten (goud, platina, Super Mario Run, etc.) op je Nintendo-account.

Aanvullende informatie:

  • My Nintendo-punten die niet worden gebruikt, verlopen na een bepaalde tijd:
    • Gouden punten zijn 12 maanden geldig nadat je ze hebt geclaimd.
    • Platina punten (alle typen) zijn 6 maanden geldig nadat je ze hebt geclaimd.
  • Verlopen punten kunnen niet meer worden verzilverd en verschijnen onder ‘Verlopen’ in je My Nintendo-geschiedenis.
  • Klik hier als de ontbrekende punten zijn verlopen.

Wat kun je doen:

Wat voor soort My Nintendo-punten ontbreken in je tegoed?


  • Gouden punten kun je op meerdere manieren verdienen:
    • Door downloadbare games te kopen voor de Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS via de Nintendo-website, Nintendo eShop of met downloadcodes uit een winkel.
    • Door een set met Nintendo Switch-gamevouchers te kopen (niet te verzilveren).
    • Door gamecardversies te registreren voor de Nintendo Switch. (Voor gamecardversies op andere systemen kun je geen gouden punten verdienen.)
  • Gouden punten kunnen alleen worden gebruikt in landen met dezelfde valuta als het land waarin ze zijn verdiend.
  • Je ontvangt een equivalent van 5% (digitaal) of 1% (fysiek) van het aankoopbedrag in gouden punten, exclusief eventuele belasting en punten of kortingen die zijn gebruikt.
    • Als je bijvoorbeeld € 59,99 uitgeeft aan een downloadversie van een Nintendo Switch-game, ontvang je 300 gouden punten (5%).
    • Voor gamecardversies ontvang je een vijfde van de gouden punten die je voor de downloadversie van de game had kunnen krijgen. (Voorbeeld - als je voor een downloadversie van een game 300 gouden punten verdient, verdien je voor de gamecardversie 60 gouden punten.)
  • Je aankoop moet voldoen aan de volgende voorwaarden om gouden punten te verdienen:
    • Downloadsoftware:
      • Downloadversie van een game of set van twee Nintendo Switch-gamevouchers gekocht in de Nintendo eShop, op Nintendo’s website, of via een downloadcode die is aangeschaft in een winkel. (Je kunt géén punten verdienen voor verzilverde Nintendo Switch-gamevouchers, Humble Bundle-titels, DLC voor Nintendo 3DS of Wii U, passen en thema's.)
      • Wanneer je een downloadversie van een game koopt voor de Wii U of Nintendo 3DS, moet je je voordat je de aankoop doet én je gekoppelde NNID gebruiken om de game te kopen.
    • Gamecardversies:
      • Gamecardversies, alleen voor Nintendo Switch. (Je kunt geen punten verdienen voor gamecardversies van andere systemen.)
      • Zorg ervoor dat je op je Nintendo Switch-systeem.
      • Je kunt een gamecard maar één keer verzilveren. Als een gamecard al is verzilverd met een Nintendo-account, kun je deze niet nog eens verzilveren met een andere account.
      • Gouden punten voor gamecardversies van games moeten binnen een jaar na de originele release-datum van de game worden verzilverd.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je aankoop in aanmerking kwam voor My Nintendo gouden punten, maar deze niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact met ons op voor meer hulp.

  • Je kunt platina punten ontvangen door verschillende missies te voltooien die samenhangen met de My Nintendo-dienst (bijvoorbeeld een social-media-account koppelen aan je Nintendo-account).
  • Het aantal platina punten dat je kunt verdienen is afhankelijk van de missie.
  • Het is mogelijk dat je op ‘Punten verzamelen’ moet klikken nadat je een platina missie hebt voltooid om de punten te verzilveren.
    • Ga naar de My Nintendo-missiewebsite en controleer of er een rode knop met ‘Punten verzamelen’ naast de missie staat. Klik op deze knop om je platina punten te verzamelen.
    • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al verzameld.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je een missie hebt voltooid voor My Nintendo platina punten, maar deze niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact met ons op voor meer hulp.

  • Je kunt platina punten voor specifieke apps (Super Mario Run, etc.) verdienen door verschillende missies te voltooien die zijn gerelateerd aan de app op je smartapparaat.
  • Het aantal platina punten van de app dat je kunt verdienen is afhankelijk van de missie.
  • Platina punten voor apps die zijn verzameld op een IOS-apparaat kunnen niet worden bekeken of verzilverd op een Android-apparaat en vice versa. Ga naar https://my.nintendo.com om je volledige platina puntentegoed te zien.
  • Het is mogelijk dat je op ‘Punten verzamelen’ moet klikken nadat je een missie hebt voltooid om de punten te verzilveren.
    • Ga naar de My Nintendo-missiewebsite en controleer of er een rode knop met 'Punten verzamelen' naast de missie staat. Klik op deze knop om je platina punten te verzamelen.
    • Als de knop grijs is, heb je de punten voor die missie al verzameld.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je een specifieke missie in de app hebt voltooid voor My Nintendo platina punten, maar deze niet zijn toegevoegd aan je Nintendo-account, zullen we het probleem verder moeten onderzoeken. Neem contact met ons op voor meer hulp.