Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Als je geen toegang hebt tot de opslagclouddienst

Omschrijving:

Instructies voor wanneer de opslagclouddienst op de Nintendo Switch niet toegankelijk of bruikbaar is.

Belangrijk:

  • De opslagclouddienst is alleen beschikbaar voor Nintendo Switch-systemen met systeemversie 6.0.0 of nieuwer.
  • Je hebt een actief Nintendo Switch Online-lidmaatschap nodig om deze dienst te kunnen gebruiken.

Mogelijke oplossingen:

  • Zorg ervoor dat je Nintendo Switch-systeem verbonden is met het internet en de nieuwste systeemversie heeft.

    Als je een foutcode ziet, zoek dan naar een oplossing in onze database.

  • Controleer of de Nintendo-account die je gebruikt, een actief Nintendo Switch Online-lidmaatschap heeft.

    Klik hier om informatie over je huidige lidmaatschap en geldigheidsperiode te bekijken.

  • Controleer of deze dienst wordt ondersteund door de software die je gebruikt.

    Klik hier voor meer informatie over hoe je controleert of software het maken van back-ups van opgeslagen gegevens via de opslagcloud ondersteunt.

  • Controleer of er storingen zijn.

    Kijk op https://www.nintendo.co.jp/netinfo/nl_NL/index.html en controleer of er informatie is over netwerkonderhoud of storingen.

  • Controleer of de software op dit moment niet in gebruik is.

    Je kunt geen back-up maken van opgeslagen gegevens als de software in gebruik of niet afgesloten is.

  • Maak handmatig een back-up van je opgeslagen gegevens.

    Als er momenteel een back-up wordt gemaakt van opgeslagen gegevens van een andere game, wacht dan even tot dat proces klaar is. Je kunt dit proces ook annuleren en handmatig een back-up maken van de opgeslagen gegevens van de game die je het meest recentelijk hebt gespeeld.