• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Algemene problemen met gedownloade software (vastlopen, niet reageren enz.)

    Omschrijving:

    Wanneer je een fysieke of gedownloade game opstart op een Nintendo Switch-systeem is er een lange laadtijd, een grote vertraging of het systeem loopt vast of reageert niet.

    Aanvullende informatie:

    Als er een bepaalde foutcode of foutmelding wordt weergegeven, kun je deze opzoeken in onze kennisbank en de stappen volgen die daar worden weergegeven.

    Mogelijke oplossingen:

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop minstens drie seconden ingedrukt te houden, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
      • Houd de POWER-knop twaalf seconden ingedrukt om het systeem geforceerd af te sluiten indien het systeem niet reageert. Zet het vervolgens weer aan.
    • Voer een systeemupdate uit.
    • Controleer of er software-updates zijn voor de game die het probleem veroorzaakt.
    • Controleer op beschadigde gegevens.
    • Verwijder de problematische software en download deze opnieuw.
    • Als het probleem zich blijft voordoen en je een microSD-kaart gebruikt met het systeem, probeer dan het volgende:
      • Formatteer de microSD-kaart.
      • Vervang de microSD-kaart.
      • Verwijder de microSD-kaart en download de game direct naar het systeemgeheugen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Is de software uitgegeven door Nintendo of Europe AG of door een licentiehouder?

    Als de software is uitgegeven door Nintendo of Europe AG, kun je contact met ons opnemen voor ondersteuning.

    Als de software is uitgegeven door een licentiehouder, zul je contact moeten opnemen met de betreffende licentiehouder.

    Gerelateerde categorieën