• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Er wordt een leeg scherm of geen beeld weergegeven op de tv

    Omschrijving:

    • De Nintendo Switch is in de houder is geplaatst, maar er wordt geen beeld weergegeven op het tv-scherm.
    • Het systeem kan niet uit de slaapstand worden gehaald wanneer het in de houder is geplaatst.

    Belangrijk:

    Nintendo Switch Lite ondersteunt geen tv-stijl.

    Aanvullende informatie:

    Als de Nintendo Switch in de houder is geplaatst, schakelt het systeemscherm zich automatisch uit en wordt de softwaretoepassing op het tv-scherm weergegeven.

    Wat kun je doen:

    1. Schakel de tv uit en maak alle kabels van de houder los.
    2. Stel de voeding opnieuw in door de aansluitingen aan beide uiteinden ten minste 30 seconden lang los te koppelen.
      • Controleer tijdens het uitvoeren van deze stap of je de Nintendo Switch-voeding (HAC-002) gebruikt en of er geen snedes, kronkels of rafels in de kabels zitten.
        haca_002_eurimge_f_r_ad_0_lr_fr.jpg
      • Als je ziet dat er iets beschadigd is of als er een andere voeding wordt gebruikt, kan het probleem mogelijk worden opgelost door het onderdeel te vervangen door de juiste accessoire.
    3. Haal de Nintendo Switch uit de houder en sluit de voeding aan op de houder en op een stopcontact.
      acdc_fr.png
      • Als er in het begin geen afbeelding wordt weergegeven, druk dan op de POWER-knop op de houder.

    Wordt er een afbeelding weergegeven op het systeemscherm?



    Doorgaan met problemen oplossen voor Geen stroom.


    1. Zorg ervoor dat de meest recente systeemupdate is uitgevoerd.
      • Start het systeem opnieuw zodra het kan worden bijgewerkt door de POWER-knop drie seconden lang ingedrukt te houden. Kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Controleer of je de Nintendo Switch-houder (HAC-007) of de Nintendo Switch-houder met LAN-poort (HEG-007) gebruikt. OLED_switch_docks.jpg
      • Als er een andere accessoire wordt gebruikt, kan het probleem mogelijk worden opgelost door deze te vervangen door de juiste Nintendo-houder.
    3. Als je een Nintendo Switch-houder met LAN-poort gebruikt, moet je de firmware voor de houder bijwerken.
    4. Sluit de voeding aan op de houder en rechtstreeks op een stopcontact. Sluit vervolgens de HDMI-kabel aan op de houder en rechtstreeks op een HDMI-poort op de tv.
      hac_photo_console_hmdi_connect.jpg
      • Als er een ander apparaat wordt gebruikt, zoals een soundbar, een thuisbioscoopsysteem of een videoadapter, moet u deze tijdelijk verwijderen.
    5. Zet de tv aan en plaats het systeem in de houder, waarbij het systeemscherm dezelfde kant op wijst als de voorzijde van de houder.
      hac_photo_console_dock_insert_home.jpg

    Wordt er een afbeelding weergegeven op het tv-scherm?



    Blijf het systeem gebruiken en bekijk de situatie.

    Brandt het lampje voor de tv-uitgang aan de voorkant van de houder groen?

    hac_photo_dock_front_names.png


    1. Probeer het volgende:
      • Gebruik een andere Nintendo Switch-voeding.
        • Als het probleem is opgelost met een andere Nintendo Switch-voeding, moet de oorspronkelijke voeding worden vervangen.
      • Gebruik een andere Nintendo Switch-houder.
        • Als het systeem werkt met een andere houder, moet de oorspronkelijke houder worden gerepareerd.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Mocht het probleem zich blijven voordoen met een andere voeding of een andere houder, of als er geen ander onderdeel beschikbaar is, moet de Nintendo Switch worden teruggestuurd voor inspectie.

    • Stuur voor testdoeleinden ook de houder en de voeding mee terug.


    1. Als het lampje van de tv-uitgang brandt, maar er wordt nog steeds geen beeld op het tv-scherm weergegeven, probeer dan het volgende:
      • Gebruik een andere HDMI-poort op de tv.
      • Gebruik een andere HDMI-kabel.
      • Gebruik een andere tv.
      • Gebruik, indien mogelijk, een andere houder.
        • Als het systeem werkt met een andere houder, moet de oorspronkelijke houder worden gerepareerd.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Mocht het probleem zich blijven voordoen met een andere houder of als er geen andere houder beschikbaar is, moet de Nintendo Switch worden teruggestuurd voor inspectie.

    • Stuur voor testdoeleinden ook de houder, de voeding en de HDMI-kabel mee terug.

    Gerelateerde categorieën