• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Game gekocht via de Nintendo-website staat niet op mijn systeem

    Situatie:

    Een game die is gekocht via de Nintendo-website is niet te vinden op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account.

    Belangrijk: Als je de aankoop onlangs hebt gedaan en de game nog niet is begonnen met downloaden, kun je op de pagina voor netwerkonderhoud kijken of er storingen of onderhoud kenbaar zijn gemaakt. Als er een storing of onderhoud is, is het downloadproces mogelijk vertraagd. Probeer het opnieuw als het vermelde onderhoud of de storing is verholpen.

    Belangrijkste punt:

    • Games die zijn gekocht via de Nintendo-website worden automatisch gedownload naar het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account.
    • Van tevoren bestelde games worden ongeveer 7 dagen voor de release gedownload naar je systeem. Je kunt beginnen met spelen nadat er een kleine update is gedownload op de releasedag van de game.

    Wat moet je doen:

    • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het voldoet aan deze vereisten.
    • Controleer het HOME-menu van je systeem om te zien of er een gamepictogram is dat aangeeft dat de download momenteel bezig is. Als de download nog bezig is, wacht dan totdat deze voltooid is.
    • Ga naar GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van je systeem om te controleren dat er genoeg ruimte op je systeem is om de download te voltooien. Als er niet genoeg vrije ruimte is, moet je wat content verwijderen.
    • Controleer OPNIEUW DOWNLOADEN in je accountgegevens in de Nintendo eShop voor Nintendo Switch. Games die op het systeem zijn gekocht of ingewisseld verschijnen hier, en kunnen zonder kosten opnieuw worden gedownload.
    • Controleer dat het bedrag van je Nintendo eShop-tegoed is afgeschreven. Als het saldo nog hetzelfde is, is de aankoop niet doorgegaan.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je hebt betaald voor de game, maar deze nog steeds niet kunt vinden in de Nintendo eShop, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Gerelateerde categorieën