Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Update versie 3.1.0 voor Super Smash Bros. Ultimate - Aanpassingen voor vechters

Vechter Aanval Aanpassing
Alle vechters Basisbewegingen Na het opspringen tegen een muur moet je nu langer wachten voordat je weer in dezelfde richting tegen een muur kunt opspringen.
Donkey Kong Standaard speciale aanval Superpantser blijft langer actief na het ontketenen van de volledig opgeladen aanval.
Samus Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Dark Samus Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Fox Standaardaanval 2 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met een zwiepaanval.
Pikachu Grijpen Grijpbereik is vergroot.
Luigi Standaardaanval 2 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Luigi Grijpen Het aanvalsbereik vlak voor het landen is aangepast.
Het is makkelijker geworden om tegenstanders te raken die voor je staan.
Luigi Neerwaartse speciale aanval Je bent niet meer de hele tijd onoverwinnelijk als je deze aanval op de grond gebruikt en opstijgt met een bepaalde timing.
Ness Standaardaanval 2 Aanvalsbereik is vergroot en naar voren verplaatst. Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Captain Falcon Zijwaartse sterke aanval De lanceerafstand is verlengd.
Captain Falcon Opwaartse sterke aanval De aanvalssnelheid is verhoogd.
Captain Falcon Voorwaartse luchtaanval Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot.
Captain Falcon Achterwaartse luchtaanval De lanceerafstand is verlengd.
Captain Falcon Zijwaartse speciale aanval De aanvalssnelheid als je naar een tegenstander snelt, is verhoogd.
Superpantser blijft langer actief.
Het duurt langer voordat gelanceerde tegenstanders weer kunnen bewegen.
Captain Falcon Neerwaartse speciale aanval De tijd dat een treffer op de grond en in de lucht wordt geregistreerd, is toegenomen.
Jigglypuff Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Jigglypuff Standaardaanval 2 Aanvalsbereik is vergroot.
Peach Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Peach Zijwaartse smashaanval Lanceerafstand met de golfclub is vergroot.
Peach Voorwaartse luchtaanval De lanceerafstand is verkort.
Peach Achterwaartse worp De lanceerafstand is verkort.
Peach Zijwaartse speciale aanval Kwetsbaarheid na een treffer is verhoogd.
Peach Opwaartse speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Peach Neerwaartse speciale aanval Kwetsbaarheid verhoogd.
Daisy Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Daisy Zijwaartse smashaanval Lanceerafstand met de golfclub is vergroot.
Daisy Voorwaartse luchtaanval De lanceerafstand is verkort.
Daisy Achterwaartse worp De lanceerafstand is verkort.
Daisy Zijwaartse speciale aanval Kwetsbaarheid na een treffer is verhoogd.
Daisy Opwaartse speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Daisy Neerwaartse speciale aanval Kwetsbaarheid verhoogd.
Ice Climbers Basisbewegingen Ice Climbers herstellen sprongen in de lucht nu hetzelfde als andere vechters.
Ice Climbers Basisbewegingen Nana springt niet meer als je direct na het grijpen op de springknop drukt.
Pichu Basisbewegingen Pichu is nu makkelijker te raken.
Pichu Basisbewegingen Groter schild.
Pichu Zijwaartse sterke aanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
De lanceerafstand is verkort.
Pichu Zijwaartse smashaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Kwetsbaarheid verhoogd.
Pichu Neerwaartse smashaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Voorwaartse luchtaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Achterwaartse luchtaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Neerwaartse luchtaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Voorwaartse werpaanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Standaard speciale aanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Zijwaartse speciale aanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Opwaartse speciale aanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Pichu Neerwaartse speciale aanval De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd.
Lucina Zijwaartse smashaanval De lanceerafstand is verkort.
Lucina Voorwaartse luchtaanval De lanceerafstand is verkort.
Ganondorf Neerwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Roy Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Chrom Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Mr. Game & Watch Opwaartse sterke aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Pit Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Dark Pit Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Dark Pit Zijwaartse speciale aanval Je bent minder kwetsbaar als je een tegenstander in de lucht raakt.
Zero Suit Samus Zijwaartse speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Zero Suit Samus Neerwaartse speciale aanval De afstand die je aflegt als je de richtingsstick naar links of rechts beweegt, is vergroot.
Snake Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Snake Standaardaanval 2 De afstand die je aflegt is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Ivysaur Standaard speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Charizard Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Charizard Standaardaanval 2 De afstand die je aflegt is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Diddy Kong Standaardaanval 2 Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 1.
Diddy Kong Sprintaanval De lanceerhoek is aangepast.
Diddy Kong Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
De lanceerafstand is verlengd.
Diddy Kong Opwaartse luchtaanval De kwetsbaarheid is verminderd.
De kwetsbaarheid bij het landen nadat je de aanval hebt gebruikt, is verminderd.
Diddy Kong Neerwaartse luchtaanval De aanvalssnelheid is verhoogd.
Diddy Kong Standaard speciale aanval Sterker geworden. De kracht tegen schilden is echter gelijk gebleven.
Oplaadtijd is korter geworden.
Diddy Kong Opwaartse speciale aanval Je daalt minder snel bij het opladen.
De verticale afstand die je aflegt bij een volledig opgeladen aanval, is vergroot.
Diddy Kong Ultieme smash
US-meter
De kracht van de explosie en jet aan het begin is vergroot.
De kracht van de tackle is verlaagd.
Het is lastiger te worden om tegenstanders met weinig schade te lanceren met de tackle.
Olimar Basisbewegingen Olimar is nu makkelijker te raken.
Olimar Zijwaartse smashaanval De tijd waarin je veel schade uitdeelt, is korter geworden.
Kwetsbaarheid verhoogd.
Olimar Opwaartse smashaanval Kwetsbaarheid verhoogd.
Olimar Opwaartse speciale aanval De vliegtijd voor als je de actie herhaaldelijk uitvoert, is aangepast.
Lucario Standaardaanval 1 De kwetsbaarheid is verminderd.
Lucario Standaardaanval 2 De kwetsbaarheid is verminderd.
Lucario Standaardaanval 3 De kwetsbaarheid is verminderd.
Lucario Sprintaanval Aanvalsbereik is vergroot.
Lucario Zijwaartse sterke aanval De lanceerafstand is verlengd.
Lucario Zijwaartse smashaanval Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot.
Lucario Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Lucario Standaard luchtaanval Het bereik waarmee je tegenstanders op de grond kunt raken, is vergroot.
Lucario Opwaartse luchtaanval Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot.
Lucario Neerwaartse luchtaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Lucario Standaard speciale aanval De afstand waarmee tegenstanders worden weggeduwd bij het opladen, is verkleind.
Het aanvalsbereik bij een volledig opgeladen aanval is vergroot.
Kwetsbaarheid is verminderd.
Lucario Zijwaartse speciale aanval Vechters kunnen niet langer door Lucario heen.
Grijpbereik is vergroot.
R.O.B. Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
R.O.B. Standaardaanval 2 Aanvalsbereik is vergroot.
Toon Link Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Wolf Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Wolf Standaardaanval 2 Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Wolf Standaardaanval 3 Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Wolf Neerwaartse smashaanval Lanceerafstand van de aanval aan de voorkant is verkort.
Wolf Standaard speciale aanval Kwetsbaarheid verhoogd.
Wolf Opwaartse speciale aanval Het bereik van de laatste aanval is verkort.
De lanceerhoek is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Wolf Neerwaartse speciale aanval Wolf wordt eerder onoverwinnelijk.
De aanvalssnelheid is verhoogd.
De detectiesnelheid om projectielen af te weren is verhoogd.
Dorpsbewoner Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Wii Fit-trainer Standaardaanval 1 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Rosalina en Luma Sprintaanval Luma is minder kwetsbaar.
Rosalina en Luma Zijwaartse smashaanval Lanceerafstand als Luma in de buurt is, is toegenomen.
Rosalina en Luma Voorwaartse luchtaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
De kwetsbaarheid is verminderd.
Het bereik van het vastpakken van een rand wordt sneller bepaald.
Rosalina en Luma Grijpen De snelheid is verhoogd.
Rosalina en Luma Opwaartse speciale aanval Je valt sneller nadat je de aanval hebt gebruikt.
Rosalina en Luma Neerwaartse speciale aanval Luma is minder kwetsbaar.
Rosalina en Luma Overig Luma houdt het minder lang vol.
Luma verschijnt sneller nadat hij is verslagen als er 1, 2 of 3 tegenstanders zijn.
Little Mac Standaardaanval 1 De kwetsbaarheid is verminderd.
Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Little Mac Standaardaanval 2 De kwetsbaarheid is verminderd. Aanvalsbereik is vergroot.
Little Mac Standaardaanval 3 Aanvalsbereik is vergroot.
Little Mac Zijwaartse sterke aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken als je een tegenstander raakt die in de lucht is.
Little Mac Neerwaartse sterke aanval Aanvalsbereik is vergroot.
Little Mac Opwaartse smashaanval Superpantser blijft langer actief.
Little Mac Standaard speciale aanval De kwetsbaarheid als je de aanval op de grond gebruikt terwijl die niet volledig is opgeladen, is afgenomen.
Je bent minder kwetsbaar als je K.O.-uppercut op de grond gebruikt.
Little Mac Zijwaartse speciale aanval Het bereik aan het begin van de aanval is vergroot.
Little Mac Neerwaartse speciale aanval De kwetsbaarheid is verminderd.
Mii-bokser Standaardaanval 2 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met een zwiepaanval.
Mii-bokser Zwiepaanval Aanvalsbereik is vergroot.
Mii-bokser Standaard speciale aanval 2 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Mii-cyborg Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
PAC-MAN Opwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Shulk Standaardaanval 2 Aanvalsbereik is vergroot.
Shulk Opwaartse smashaanval De lanceerhoek is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Bowser Jr. Sprintaanval De lanceerhoek is aangepast.
Bowser Jr. Opwaartse sterke aanval De kwetsbaarheid is verminderd.
Bowser Jr. Opwaartse smashaanval De lanceerafstand is verlengd.
Bowser Jr. Standaard speciale aanval De aanvalssnelheid in de lucht is verhoogd.
Bowser Jr. Zijwaartse speciale aanval De snelheid als je begint te bewegen is verhoogd.
Bowser Jr. Opwaartse speciale aanval Het bereik van de hameraanval is vergroot.
De tijd dat een treffer van de hameraanval wordt geregistreerd, is toegenomen.
De lanceerhoek van de explosie van de Junior Clown-capsule bij gebruik op de grond is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Duck Hunt-duo Opwaartse luchtaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Ryu Standaardaanval 1 Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ryu Standaardaanval 2 Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ryu Standaardaanval (sterk, dichtbij) Lanceerhoek en lanceerafstand is aangepast.
Ryu Zijwaartse sterke aanval (zwak, dichtbij) Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ryu Zijwaartse sterke aanval (zwak, grote afstand) Het aanvalsbereik van het uiteinde is vergroot.
Ryu Opwaartse sterke aanval (sterk) Lanceerhoek als je een tegenstander raakt die in de lucht is, is aangepast.
Ryu Neerwaartse sterke aanval (zwak) De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd.
Ryu Neerwaartse sterke aanval (sterk) De lanceerafstand is verkort.
Ryu Opwaartse luchtaanval De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen.
Aanvalsbereik is vergroot.
Ryu Standaard speciale aanval De snelheid van lichte Hadoken en lichte Shakunetsu Hadoken is afgenomen en de snelheid van zware Hadoken en zware Shakunetsu Hadoken is toegenomen.
De aanvalssnelheid en kracht van Hadoken en Shakunetsu Hadoken is toegenomen.
Het bereik waarmee je tegenstanders op de grond kunt raken met Hadoken, is vergroot.
Ryu Zijwaartse speciale aanval Het bereik van de eerste aanval als je deze op de grond uitvoert, is vergroot.
Ken Standaardaanval 1 Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ken Standaardaanval 2 Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ken Standaardaanval (zwaar, dichtbij) Lanceerhoek en lanceerafstand is aangepast.
Ken Standaardaanval (zwaar, dichtbij) De aanvalskracht is verhoogd, terwijl de lanceerafstand gelijk is gebleven.
Ken Zijwaartse sterke aanval (licht, dichtbij) Je kunt een speciale aanval langer annuleren.
Ken Zijwaartse sterke aanval (licht, grote afstand) Het aanvalsbereik van het uiteinde is vergroot.
Ken Zijwaartse sterke aanval (zwaar) De lanceerhoek is aangepast.
Ken Opwaartse sterke aanval (zwaar) Lanceerhoek als je een tegenstander raakt die in de lucht is, is aangepast.
Ken Neerwaartse sterke aanval (licht) De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd.
Ken Neerwaartse sterke aanval (zwaar) De lanceerafstand is verkort.
Ken Zijwaartse smashaanval De lanceerafstand is verlengd.
Ken Neerwaartse luchtaanval Je kunt een speciale aanval of ultieme smash langer annuleren.
Ken Zijwaartse speciale aanval Het bereik van de eerste aanval als je deze op de grond uitvoert, is vergroot.
De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd, is verkort.
Ken Opwaartse speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd, is verkort.
Andere aanvallen worden niet meer teniet gedaan door de eerste aanval.
Lanceerafstand als je een tegenstander op de grond raakt met een brandende Shoryuken is verlengd.
Lanceerafstand als je een tegenstander in de lucht raakt met een lichte Shoryuken of brandende Shoryuken is verlengd.
Lanceerafstand van een medium Shoryuken is verkort.
Ken Command-input-actie De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd door een Nata Otoshi Geri, is verkort.
Ken Command-input-actie De aanvalskracht van Oosoto Mawashi Geri is verhoogd, terwijl de lanceerafstand gelijk is gebleven.
Ken Command-input-actie De Inazuma-trap is sterker geworden.
De kracht tegen schilden is echter gelijk gebleven.
Cloud Neerwaartse smashaanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Bayonetta Standaardaanval 1 De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen.
Bayonetta Zwiepaanval De lanceerafstand is verlengd.
Bayonetta Sprintaanval De lanceerafstand voor het gebied waarin je veel schade uitdeelt, is toegenomen.
Bayonetta Opwaartse sterke aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken.
Bayonetta Neerwaartse smashaanval De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen.
Bayonetta Zijwaartse speciale aanval Minder kwetsbaar bij het landen.
Bayonetta Opwaartse speciale aanval Minder kwetsbaar bij het landen.
Bayonetta Neerwaartse speciale aanval De tijd dat een counteraanval wordt geregistreerd, is toegenomen.
De tijd dat de innerlijke vleermuis wordt geregistreerd, is toegenomen.
Het herstellen van Heksentijd gaat sneller.
Inkling Standaardaanval 3 Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
King K. Rool Opwaartse luchtaanval Het bereik van het vastpakken van een rand wordt sneller bepaald.
Isabelle Zijwaartse speciale aanval Tegenstanders worden niet gegrepen als de haak niet snel beweegt.
Tegenstanders kunnen worden gegrepen
wanneer de haak de grond raakt en wordt teruggetrokken.
Incineroar Standaardaanval 1 De lanceerafstand bij een treffer met de elleboog is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2.
Incineroar Standaardaanval 2 Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3.
Piranha Plant Standaardaanval 3 Aanvalsbereik is vergroot.
Piranha Plant Zwiepaanval De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd.
Joker Zijwaartse speciale aanval Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met Eigaon.