Update versie 3.1.0 voor Super Smash Bros. Ultimate - Aanpassingen voor vechters
Vechter | Aanval | Aanpassing |
Alle vechters | Basisbewegingen | Na het opspringen tegen een muur moet je nu langer wachten voordat je weer in dezelfde richting tegen een muur kunt opspringen. |
Donkey Kong | Standaard speciale aanval | Superpantser blijft langer actief na het ontketenen van de volledig opgeladen aanval. |
Samus | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Dark Samus | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Fox | Standaardaanval 2 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met een zwiepaanval. |
Pikachu | Grijpen | Grijpbereik is vergroot. |
Luigi | Standaardaanval 2 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Luigi | Grijpen | Het aanvalsbereik vlak voor het landen is aangepast. Het is makkelijker geworden om tegenstanders te raken die voor je staan. |
Luigi | Neerwaartse speciale aanval | Je bent niet meer de hele tijd onoverwinnelijk als je deze aanval op de grond gebruikt en opstijgt met een bepaalde timing. |
Ness | Standaardaanval 2 | Aanvalsbereik is vergroot en naar voren verplaatst. Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Captain Falcon | Zijwaartse sterke aanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Captain Falcon | Opwaartse sterke aanval | De aanvalssnelheid is verhoogd. |
Captain Falcon | Voorwaartse luchtaanval | Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot. |
Captain Falcon | Achterwaartse luchtaanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Captain Falcon | Zijwaartse speciale aanval | De aanvalssnelheid als je naar een tegenstander snelt, is verhoogd. Superpantser blijft langer actief. Het duurt langer voordat gelanceerde tegenstanders weer kunnen bewegen. |
Captain Falcon | Neerwaartse speciale aanval | De tijd dat een treffer op de grond en in de lucht wordt geregistreerd, is toegenomen. |
Jigglypuff | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Jigglypuff | Standaardaanval 2 | Aanvalsbereik is vergroot. |
Peach | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Peach | Zijwaartse smashaanval | Lanceerafstand met de golfclub is vergroot. |
Peach | Voorwaartse luchtaanval | De lanceerafstand is verkort. |
Peach | Achterwaartse worp | De lanceerafstand is verkort. |
Peach | Zijwaartse speciale aanval | Kwetsbaarheid na een treffer is verhoogd. |
Peach | Opwaartse speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Peach | Neerwaartse speciale aanval | Kwetsbaarheid verhoogd. |
Daisy | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Daisy | Zijwaartse smashaanval | Lanceerafstand met de golfclub is vergroot. |
Daisy | Voorwaartse luchtaanval | De lanceerafstand is verkort. |
Daisy | Achterwaartse worp | De lanceerafstand is verkort. |
Daisy | Zijwaartse speciale aanval | Kwetsbaarheid na een treffer is verhoogd. |
Daisy | Opwaartse speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Daisy | Neerwaartse speciale aanval | Kwetsbaarheid verhoogd. |
Ice Climbers | Basisbewegingen | Ice Climbers herstellen sprongen in de lucht nu hetzelfde als andere vechters. |
Ice Climbers | Basisbewegingen | Nana springt niet meer als je direct na het grijpen op de springknop drukt. |
Pichu | Basisbewegingen | Pichu is nu makkelijker te raken. |
Pichu | Basisbewegingen | Groter schild. |
Pichu | Zijwaartse sterke aanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. De lanceerafstand is verkort. |
Pichu | Zijwaartse smashaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. Kwetsbaarheid verhoogd. |
Pichu | Neerwaartse smashaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Voorwaartse luchtaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Achterwaartse luchtaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Neerwaartse luchtaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Voorwaartse werpaanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Standaard speciale aanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Zijwaartse speciale aanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Opwaartse speciale aanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Pichu | Neerwaartse speciale aanval | De hoeveelheid schade die je oploopt bij het gebruik van de aanval is verhoogd. |
Lucina | Zijwaartse smashaanval | De lanceerafstand is verkort. |
Lucina | Voorwaartse luchtaanval | De lanceerafstand is verkort. |
Ganondorf | Neerwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Roy | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Chrom | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Mr. Game & Watch | Opwaartse sterke aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Pit | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Dark Pit | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Dark Pit | Zijwaartse speciale aanval | Je bent minder kwetsbaar als je een tegenstander in de lucht raakt. |
Zero Suit Samus | Zijwaartse speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Zero Suit Samus | Neerwaartse speciale aanval | De afstand die je aflegt als je de richtingsstick naar links of rechts beweegt, is vergroot. |
Snake | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Snake | Standaardaanval 2 | De afstand die je aflegt is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Ivysaur | Standaard speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Charizard | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Charizard | Standaardaanval 2 | De afstand die je aflegt is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Diddy Kong | Standaardaanval 2 | Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 1. |
Diddy Kong | Sprintaanval | De lanceerhoek is aangepast. |
Diddy Kong | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. De lanceerafstand is verlengd. |
Diddy Kong | Opwaartse luchtaanval | De kwetsbaarheid is verminderd. De kwetsbaarheid bij het landen nadat je de aanval hebt gebruikt, is verminderd. |
Diddy Kong | Neerwaartse luchtaanval | De aanvalssnelheid is verhoogd. |
Diddy Kong | Standaard speciale aanval | Sterker geworden. De kracht tegen schilden is echter gelijk gebleven. Oplaadtijd is korter geworden. |
Diddy Kong | Opwaartse speciale aanval | Je daalt minder snel bij het opladen. De verticale afstand die je aflegt bij een volledig opgeladen aanval, is vergroot. |
Diddy Kong | Ultieme smash US-meter | De kracht van de explosie en jet aan het begin is vergroot. De kracht van de tackle is verlaagd. Het is lastiger te worden om tegenstanders met weinig schade te lanceren met de tackle. |
Olimar | Basisbewegingen | Olimar is nu makkelijker te raken. |
Olimar | Zijwaartse smashaanval | De tijd waarin je veel schade uitdeelt, is korter geworden. Kwetsbaarheid verhoogd. |
Olimar | Opwaartse smashaanval | Kwetsbaarheid verhoogd. |
Olimar | Opwaartse speciale aanval | De vliegtijd voor als je de actie herhaaldelijk uitvoert, is aangepast. |
Lucario | Standaardaanval 1 | De kwetsbaarheid is verminderd. |
Lucario | Standaardaanval 2 | De kwetsbaarheid is verminderd. |
Lucario | Standaardaanval 3 | De kwetsbaarheid is verminderd. |
Lucario | Sprintaanval | Aanvalsbereik is vergroot. |
Lucario | Zijwaartse sterke aanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Lucario | Zijwaartse smashaanval | Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot. |
Lucario | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Lucario | Standaard luchtaanval | Het bereik waarmee je tegenstanders op de grond kunt raken, is vergroot. |
Lucario | Opwaartse luchtaanval | Het bereik waarin je veel schade toebrengt, is vergroot. |
Lucario | Neerwaartse luchtaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Lucario | Standaard speciale aanval | De afstand waarmee tegenstanders worden weggeduwd bij het opladen, is verkleind. Het aanvalsbereik bij een volledig opgeladen aanval is vergroot. Kwetsbaarheid is verminderd. |
Lucario | Zijwaartse speciale aanval | Vechters kunnen niet langer door Lucario heen. Grijpbereik is vergroot. |
R.O.B. | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
R.O.B. | Standaardaanval 2 | Aanvalsbereik is vergroot. |
Toon Link | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Wolf | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Wolf | Standaardaanval 2 | Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Wolf | Standaardaanval 3 | Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Wolf | Neerwaartse smashaanval | Lanceerafstand van de aanval aan de voorkant is verkort. |
Wolf | Standaard speciale aanval | Kwetsbaarheid verhoogd. |
Wolf | Opwaartse speciale aanval | Het bereik van de laatste aanval is verkort. De lanceerhoek is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Wolf | Neerwaartse speciale aanval | Wolf wordt eerder onoverwinnelijk. De aanvalssnelheid is verhoogd. De detectiesnelheid om projectielen af te weren is verhoogd. |
Dorpsbewoner | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Wii Fit-trainer | Standaardaanval 1 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Rosalina en Luma | Sprintaanval | Luma is minder kwetsbaar. |
Rosalina en Luma | Zijwaartse smashaanval | Lanceerafstand als Luma in de buurt is, is toegenomen. |
Rosalina en Luma | Voorwaartse luchtaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. De kwetsbaarheid is verminderd. Het bereik van het vastpakken van een rand wordt sneller bepaald. |
Rosalina en Luma | Grijpen | De snelheid is verhoogd. |
Rosalina en Luma | Opwaartse speciale aanval | Je valt sneller nadat je de aanval hebt gebruikt. |
Rosalina en Luma | Neerwaartse speciale aanval | Luma is minder kwetsbaar. |
Rosalina en Luma | Overig | Luma houdt het minder lang vol. Luma verschijnt sneller nadat hij is verslagen als er 1, 2 of 3 tegenstanders zijn. |
Little Mac | Standaardaanval 1 | De kwetsbaarheid is verminderd. Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Little Mac | Standaardaanval 2 | De kwetsbaarheid is verminderd. Aanvalsbereik is vergroot. |
Little Mac | Standaardaanval 3 | Aanvalsbereik is vergroot. |
Little Mac | Zijwaartse sterke aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken als je een tegenstander raakt die in de lucht is. |
Little Mac | Neerwaartse sterke aanval | Aanvalsbereik is vergroot. |
Little Mac | Opwaartse smashaanval | Superpantser blijft langer actief. |
Little Mac | Standaard speciale aanval | De kwetsbaarheid als je de aanval op de grond gebruikt terwijl die niet volledig is opgeladen, is afgenomen. Je bent minder kwetsbaar als je K.O.-uppercut op de grond gebruikt. |
Little Mac | Zijwaartse speciale aanval | Het bereik aan het begin van de aanval is vergroot. |
Little Mac | Neerwaartse speciale aanval | De kwetsbaarheid is verminderd. |
Mii-bokser | Standaardaanval 2 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met een zwiepaanval. |
Mii-bokser | Zwiepaanval | Aanvalsbereik is vergroot. |
Mii-bokser | Standaard speciale aanval 2 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Mii-cyborg | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
PAC-MAN | Opwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Shulk | Standaardaanval 2 | Aanvalsbereik is vergroot. |
Shulk | Opwaartse smashaanval | De lanceerhoek is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Bowser Jr. | Sprintaanval | De lanceerhoek is aangepast. |
Bowser Jr. | Opwaartse sterke aanval | De kwetsbaarheid is verminderd. |
Bowser Jr. | Opwaartse smashaanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Bowser Jr. | Standaard speciale aanval | De aanvalssnelheid in de lucht is verhoogd. |
Bowser Jr. | Zijwaartse speciale aanval | De snelheid als je begint te bewegen is verhoogd. |
Bowser Jr. | Opwaartse speciale aanval | Het bereik van de hameraanval is vergroot. De tijd dat een treffer van de hameraanval wordt geregistreerd, is toegenomen. De lanceerhoek van de explosie van de Junior Clown-capsule bij gebruik op de grond is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Duck Hunt-duo | Opwaartse luchtaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Ryu | Standaardaanval 1 | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ryu | Standaardaanval 2 | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ryu | Standaardaanval (sterk, dichtbij) | Lanceerhoek en lanceerafstand is aangepast. |
Ryu | Zijwaartse sterke aanval (zwak, dichtbij) | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ryu | Zijwaartse sterke aanval (zwak, grote afstand) | Het aanvalsbereik van het uiteinde is vergroot. |
Ryu | Opwaartse sterke aanval (sterk) | Lanceerhoek als je een tegenstander raakt die in de lucht is, is aangepast. |
Ryu | Neerwaartse sterke aanval (zwak) | De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd. |
Ryu | Neerwaartse sterke aanval (sterk) | De lanceerafstand is verkort. |
Ryu | Opwaartse luchtaanval | De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen. Aanvalsbereik is vergroot. |
Ryu | Standaard speciale aanval | De snelheid van lichte Hadoken en lichte Shakunetsu Hadoken is afgenomen en de snelheid van zware Hadoken en zware Shakunetsu Hadoken is toegenomen. De aanvalssnelheid en kracht van Hadoken en Shakunetsu Hadoken is toegenomen. Het bereik waarmee je tegenstanders op de grond kunt raken met Hadoken, is vergroot. |
Ryu | Zijwaartse speciale aanval | Het bereik van de eerste aanval als je deze op de grond uitvoert, is vergroot. |
Ken | Standaardaanval 1 | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ken | Standaardaanval 2 | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ken | Standaardaanval (zwaar, dichtbij) | Lanceerhoek en lanceerafstand is aangepast. |
Ken | Standaardaanval (zwaar, dichtbij) | De aanvalskracht is verhoogd, terwijl de lanceerafstand gelijk is gebleven. |
Ken | Zijwaartse sterke aanval (licht, dichtbij) | Je kunt een speciale aanval langer annuleren. |
Ken | Zijwaartse sterke aanval (licht, grote afstand) | Het aanvalsbereik van het uiteinde is vergroot. |
Ken | Zijwaartse sterke aanval (zwaar) | De lanceerhoek is aangepast. |
Ken | Opwaartse sterke aanval (zwaar) | Lanceerhoek als je een tegenstander raakt die in de lucht is, is aangepast. |
Ken | Neerwaartse sterke aanval (licht) | De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd. |
Ken | Neerwaartse sterke aanval (zwaar) | De lanceerafstand is verkort. |
Ken | Zijwaartse smashaanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Ken | Neerwaartse luchtaanval | Je kunt een speciale aanval of ultieme smash langer annuleren. |
Ken | Zijwaartse speciale aanval | Het bereik van de eerste aanval als je deze op de grond uitvoert, is vergroot. De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd, is verkort. |
Ken | Opwaartse speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd, is verkort. Andere aanvallen worden niet meer teniet gedaan door de eerste aanval. Lanceerafstand als je een tegenstander op de grond raakt met een brandende Shoryuken is verlengd. Lanceerafstand als je een tegenstander in de lucht raakt met een lichte Shoryuken of brandende Shoryuken is verlengd. Lanceerafstand van een medium Shoryuken is verkort. |
Ken | Command-input-actie | De afstand die je kunt afleggen als je wordt geraakt en verdoofd door een Nata Otoshi Geri, is verkort. |
Ken | Command-input-actie | De aanvalskracht van Oosoto Mawashi Geri is verhoogd, terwijl de lanceerafstand gelijk is gebleven. |
Ken | Command-input-actie | De Inazuma-trap is sterker geworden. De kracht tegen schilden is echter gelijk gebleven. |
Cloud | Neerwaartse smashaanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Bayonetta | Standaardaanval 1 | De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen. |
Bayonetta | Zwiepaanval | De lanceerafstand is verlengd. |
Bayonetta | Sprintaanval | De lanceerafstand voor het gebied waarin je veel schade uitdeelt, is toegenomen. |
Bayonetta | Opwaartse sterke aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken. |
Bayonetta | Neerwaartse smashaanval | De tijd dat een treffer wordt geregistreerd, is toegenomen. |
Bayonetta | Zijwaartse speciale aanval | Minder kwetsbaar bij het landen. |
Bayonetta | Opwaartse speciale aanval | Minder kwetsbaar bij het landen. |
Bayonetta | Neerwaartse speciale aanval | De tijd dat een counteraanval wordt geregistreerd, is toegenomen. De tijd dat de innerlijke vleermuis wordt geregistreerd, is toegenomen. Het herstellen van Heksentijd gaat sneller. |
Inkling | Standaardaanval 3 | Het aanvalsbereik is vergroot en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
King K. Rool | Opwaartse luchtaanval | Het bereik van het vastpakken van een rand wordt sneller bepaald. |
Isabelle | Zijwaartse speciale aanval | Tegenstanders worden niet gegrepen als de haak niet snel beweegt. Tegenstanders kunnen worden gegrepen wanneer de haak de grond raakt en wordt teruggetrokken. |
Incineroar | Standaardaanval 1 | De lanceerafstand bij een treffer met de elleboog is aangepast en het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 2. |
Incineroar | Standaardaanval 2 | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met standaardaanval 3. |
Piranha Plant | Standaardaanval 3 | Aanvalsbereik is vergroot. |
Piranha Plant | Zwiepaanval | De tijd waarin tegenstanders in de schade-animatie zitten als de aanval raak is, is verlengd. |
Joker | Zijwaartse speciale aanval | Het is makkelijker geworden om meerdere keren te raken met Eigaon. |