Welkom bij de Nintendo-klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Inloggegevens Nintendo-account vergeten (e-mailadres, wachtwoord, inlog-ID)

Je bent je inloggegevens vergeten (e-mailadres, wachtwoord of inlog-ID) die zijn gekoppeld aan je Nintendo-account.

Belangrijk:

  • De mogelijkheid om met een Nintendo Network ID in te loggen op een bestaande Nintendo-account of er een nieuwe Nintendo-account mee aan te maken, is stopgezet. Onze excuses voor het ongemak. Als je problemen hebt bij het inloggen op je Nintendo-account en je daarvoor tot nu toe een Nintendo Network ID hebt gebruikt, kun je hier lezen hoe je kunt inloggen op je Nintendo-account.
  • Als je je voorkeuren hebt ingesteld op alleen met inlog-ID inloggen, kun je niet inloggen met je e-mailadres. Je zult je inlog-ID moeten gebruiken om in te loggen bij je account.
  • Klik hier voor hulp bij het inloggen met een tweestapsverificatiecode.

Wat kun je doen:

Ben je de gegevens vergeten van een standaard Nintendo-account of van een Nintendo-account voor een kind?


  • Zorg ervoor dat je de juiste methode gebruikt om in te loggen. Als je je Nintendo-account hebt gemaakt door deze te koppelen aan een bestaande account (zoals Facebook), selecteer dan de juiste knop op de inlogpagina om in te loggen via je bestaande account.
  • Selecteer ‘Nintendo-account aanmaken’ op de inlogpagina en volg de stappen om je account te maken als je nog geen Nintendo-account hebt gemaakt.
  • Als je inlogmethode zo is ingesteld dat je kunt inloggen met je inlog-ID maar je die bent vergeten, kun je zoeken naar de e-mail die je ontving toen je de van inlogmethode veranderde.
  • Als je het wachtwoord van je Nintendo-account niet meer weet en je hebt je account gemaakt met:
    • Een sociaal netwerk (Twitter, Facebook, Apple, Google): ga naar de sociaalnetwerksite waarmee je op je Nintendo-account inlogt en raadpleeg het hulpgedeelte voor informatie over het bijwerken van je wachtwoord.
    • Geen andere services (alleen Nintendo-account): Klik op 'Wachtwoord vergeten?' op de inlogpagina om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
  • Als je je wachtwoord weet, kun je het e-mailadres bekijken dat gekoppeld is aan je Nintendo-account via je Nintendo Switch-systeem.
    1. Selecteer in het HOME-menu van de Nintendo Switch je profielafbeelding.
    2. Selecteer ‘Gebruikersinstellingen’ en vervolgens ‘Nintendo-accountinstellingen bekijken’.
    3. Vul het wachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd om het e-mailadres te zien dat is gekoppeld aan je Nintendo-account.
  • Je inloggegevens kunnen worden geverifieerd en opnieuw worden ingesteld via de Nintendo-account van je ouder/voogd.
    • Om je inlog-ID te verifiëren, moet je ouder/voogd inloggen op zijn/haar account en 'Familiegroep’ selecteren.
      • Alle bijbehorende accounts voor kinderen worden weergegeven. Laat de ouder/voogd je account selecteren en vervolgens ‘Inlog- en beveiligingsinstellingen’, waarna je inlog-ID verschijnt.
    • Als je je wachtwoord bent vergeten, moet je ouder/voogd het wachtwoord opnieuw instellen via zijn/haar account.

Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

Als je de gegevens niet meer weet of geen toegang meer hebt tot de informatie die nodig is om in te loggen op je Nintendo-account of om je wachtwoord opnieuw in te stellen, kun je contact met ons opnemen voor hulp.