Welkom bij de Nintendo-klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Mededeling: Miitomo-service niet langer beschikbaar

Op 9 mei 2018 heeft Nintendo de Miitomo-service smart device app stopgezet. Miitomo was de eerste smart device app van Nintendo en we zijn erg blij dat we deze leuke en unieke ervaring aan de gebruikers konden bieden. De ontwikkeling en werking die we hebben gecultiveerd via de Miitomo-app, kunnen we toepassen op de ontwikkeling en werking van toekomstige smart device apps en games. We willen onze fans hartelijk bedanken voor hun steun voor Miitomo en al onze apps en we kijken ernaar uit om meer van dit soort ervaringen te bieden in de toekomst.


Vraag & Antwoord

Waarom is de Miitomo-service op dit moment stopgezet?

  • We zien deze app als een gedeeltelijke voltooiing van ons doel om het Intellectuele Eigendom van Nintendo (in dit geval Mii-personages) wereldwijd in de handen van klanten in verschillende omgevingen te leggen. Tegelijkertijd hebben we gezien dat het aantal vaste gebruikers van de app afneemt.
  • We hebben ervoor gekozen om deze service stop te zetten zodat we ons beter kunnen richten op het optimaliseren van onze operationele middelen voor onze volledige smart device-handel.

Wanneer is de service stopgezet?

  • 9 mei 2018. De app (inclusief functies als Voorgestelde Vrienden en Miifoto's Delen) kan niet meer worden gebruikt of gedownload na die datum.

Is de Miitomo-service stopgezet in alle regio's?

  • Ja. De service was wereldwijd gelijktijdig stopgezet.

Worden kosten voor Miitomo-munten of Miitomo-items terugbetaald?

  • Er worden geen kosten terugbetaald. We hebben de stopzetting van de service ruim van tevoren aangekondigd zodat spelers genoeg tijd hadden om resterende game tickets of Miitomo-munten te gebruiken.

Kan ik mijn Miitomo-Mii nog steeds gebruiken als avatar voor mijn Nintendo-account?

  • Gebruikers die geen eigen Nintendosysteem of Nintendo Netwerk-ID hebben, kunnen vanaf eind mei een Mii-personage maken via hun Nintendo-account instellingen en/of de My Nintendo website. My Nintendo is toegankelijk via http://my.nintendo.com.
  • Als je vóór 9 mei je Nintendo-account hebt gekoppeld aan Miitomo, kun je je Miitomo-Mii nog steeds gebruiken als Mii voor je Nintendo-account. De persoonlijkheid en andere informatie worden niet overgedragen.

Hoe kan ik een Mii-personage gebruiken dat is gecreëerd via de Nintendo-accountinstellingen?

  • Het Mii-personage wordt weergegeven als de gebruikersavatar van het Nintendo-account en in verwante apps, zoals het Nintendo Switch Ouderlijk Toezicht en Super Mario Run.

Hoe creëer ik een Mii voor mijn Nintendo-account?

  • Gebruikers kunnen maximaal zes Mii-personages per Nintendo-account creëren. Als het Nintendo-account al verbonden is met Miitomo of met een Nintendo Netwerk-ID, zal de vorige Mii in een van de vakjes verschijnen.
  • Via de Nintendo-accountinstellingen kun je Mii-personages creëren, wijzigen of verwijderen.
  • Deze functie is compatibel met browsers op iOS, Android en pc.

Kan ik mijn Miitomo Platina-punten nog gebruiken in My Nintendo?

  • Leden van My Nintendo die Platina-punten hebben verdiend door Miitomo te spelen, kunnen deze punten nog steeds gebruiken om in te wisselen tegen bepaalde beloningen op My.Nintendo.com, zelfs nadat de Miitomo-service is stopgezet. Onthoud dat je je huidige puntentegoed altijd kunt controleren door in te loggen op My.Nintendo.com.
  • Miitomo Platina-punten kunnen niet worden ingewisseld tegen een beloning van een specifieke Nintendo-app.

Hoe verwijder ik Miitomo van mijn smart device?

  • Dit doe je op dezelfde manier als waarop je elke andere app van je apparaat zou verwijderen.