Ik heb maar één spel

Van toepassing op: Wii


  • Controleer de onderkant van de disk (de onbedrukte zijde) op vuil of beschadigingen (zoals scheuren, krassen, etc.).
    • Als de disk er ernstig beschadigd uitziet, bijvoorbeeld door krassen of scheuren, dient deze vervangen te worden. Klik hier om contact op te nemen met de Nintendo Technische Dienst.
    • Als de disk er vuil uitziet (vingerafdrukken, vlekken), probeer deze dan schoon te maken: klik hier voor informatie over het schoonmaken van disks. Als het probleem blijft optreden, dient de disk te worden vervangen. Klik hier om contact op te nemen met de Nintendo Technische Dienst.
  • Kun je de disk proberen met een ander Wii-systeem? Indien dat het geval is, kan dat helpen een passende oplossing te vinden voor het probleem.
    • Ja, ik heb de disk geprobeerd met een ander Wii-systeem, maar het lukt nog steeds niet de disk af te spelen:
      Blijkbaar is er een probleem met de disk. Klik hier om contact op te nemen met de Nintendo Technische Dienst.
    • Ja, ik heb de disk geprobeerd met een ander Wii-systeem en toen werkte de disk naar behoren:
      Blijkbaar is er een probleem met het Wii-systeem zelf en moet het systeem gerepareerd worden. Klik hier om contact op te nemen met de Nintendo Technische Dienst.
    • Nee, ik kan de disk niet met een ander Wii-systeem proberen:
      Op dit moment is moeilijk vast te stellen of het probleem wordt veroorzaakt door het Wii-systeem of de disk. We raden een reparatie aan van zowel het Wii-systeem als de disk. Klik hier om contact op te nemen met de Nintendo Technische Dienst.

Het is mogelijk dat in 2011 of later gekochte Wii-systemen niet compatibel zijn met Nintendo GameCube-software en -accessoires die gebruik maken van de Nintendo Gamecube Controller-aansluitingen. Klik hier voor info over hoe je kunt bepalen of een Wii-systeem compatibel is met Nintendo GameCube-software en -accessoires.