• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2813-0000

    Omschrijving:

    • Je probeert de Nintendo eShop op de Nintendo Switch te openen en foutcode 2813-0000 wordt weergegeven.
    • Je probeert een downloadcode in te wisselen in de Nintendo eShop op de Nintendo Switch en foutcode 2813-0000 wordt weergegeven.
    • Je probeert een Nintendo Switch Online-familielidmaatschap aan te schaffen en foutcode 2813-0000 wordt weergegeven.

    Aanvullende informatie:

    Deze fout kan optreden als de regio voor het nieuwsoverzicht niet overeenkomt met het land van je Nintendo-account en je de Nintendo eShop probeert te openen via een link in het nieuwsoverzicht.

    Belangrijk:

    Je kunt zien van welke regio het nieuwsoverzicht is aan de taal van het nieuwsoverzicht en aan de weergegeven classificatieorganisatie. De volgende classificatieorganisaties worden bijvoorbeeld gebruikt in deze regio's:

    • VS: ESRB
    • Europese Unie (EU): PEGI / USK
    • Japan: CERO

    Wat kun je doen:

    Wanneer treedt deze fout op?

    1. Controleer of het ingestelde land van je Nintendo-account klopt, start dan je systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden en kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Start de Nintendo eShop op en zorg dat de regio van het nieuwsoverzicht dat je bekijkt overeenkomt met de regio-instellingen van je Nintendo-account.
    3. Als het probleem zich blijft voordoen, ga je naar de pagina Informatie over netwerkonderhoud / operationele status van server om te controleren of er onderhoud of een storing bekend is gemaakt.
    4. Probeer game weer aan te schaffen als het betreffende onderhoud is afgelopen.
      • Als er geen onderhoud of storing is gemeld, probeer je later nog eens om de aankoop te maken of de downloadcode in te wisselen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het probleem zich blijft voordoen, neem je contact op met onze klantenservice.

    1. Controleer of het ingestelde land van je Nintendo-account klopt, start dan je systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden en kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Zorg ervoor dat je de downloadcode juist invoert.
      • Als bepaalde tekens lastig te lezen zijn, probeer dan vergelijkbare tekens in te voeren. (Een 0 kan bijvoorbeeld lijken op een 8, een 5 kan lijken op een 2 etc.).
    3. Als de fout zich blijft voordoen wanneer je de downloadcode probeert in te wisselen in de Nintendo eShop, probeer je de code in te wisselen op https://ec.nintendo.com/redeem/#/
      1. Gebruik een browser op een apparaat dat verbonden is met het internet en ga naar https://ec.nintendo.com/redeem/#/
      2. Kies INLOGGEN, voer het e-mailadres en wachtwoord van je Nintendo-account in en kies vervolgens weer INLOGGEN.
        • Als je al bent aangemeld, controleer je de gebruikersnaam in de hoek rechtsboven om te bevestigen dat je bent aangemeld met de juiste Nintendo-account.
      3. Voer je downloadcode van 16 tekens in en kies VERDER.
      4. Voer het wachtwoord van je Nintendo-account opnieuw in wanneer daarom gevraagd wordt en kies OKÉ om het proces te voltooien.
        • Er wordt ook een verificatie-e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat is verbonden met je Nintendo-account wanneer dit proces is voltooid.
      5. Als de fout zich blijft voordoen, komt dit mogelijk door een vertraging in het activeren van bepaalde codes. Wacht een paar uur en probeer het dan nog eens.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het probleem zich blijft voordoen, neem je contact op met onze klantenservice.

    Deze fout kan optreden als je een gratis proefperiode van een Nintendo Switch Online-lidmaatschap hebt en een familielidmaatschap probeert aan te schaffen.

    1. Zorg dat je de automatische verlenging uitschakelt voor je gratis proefperiode, en probeer de aankoop opnieuw te maken nadat de proefperiode is afgelopen.
    2. Als je niet wilt wachten tot de gratis proefperiode is afgelopen, kun je contact opnemen met onze klantenservice.