• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Latentieproblemen tijdens het online spelen (bijvoorbeeld: personages verspringen, langzame reactie, vertraging)

    Omschrijving:

    • Je ervaart problemen bij het online spelen met anderen, zoals personages die verspringen of een trage reactie op de besturing.
    • Je kunt onlinewedstrijden beginnen, maar de verbinding wordt regelmatig verbroken, na periodes van langzame reactie/vertraging.

    Belangrijk:

    Test je verbinding, bij het oplossen van problemen, nadat er wijzigingen zijn aangebracht aan het Nintendo Switch-systeem of het netwerk, om te bepalen of de wijziging je probleem heeft opgelost.

    Aanvullende informatie:

    Fouten tijdens het matchmaking-proces kunnen het gevolg zijn van de netwerkomgeving, waaronder de volgende mogelijke oorzaken:

    • Het NAT-type van het netwerk is niet optimaal voor het maken van peer-to-peerverbindingen met andere gebruikers.
    • Veel vertraging zorgt ervoor dat het matchmaking-proces verloopt.

    Wat kun je doen:

    1. Voer een verbindingstest uit op het Nintendo Switch-systeem en let op de volgende resultaten:
      • NAT-type
      • Downloadsnelheid
      • Uploadsnelheid

    Wat is het NAT-type?

    NAT-type A heeft de voorkeur en geeft over het algemeen aan dat je netwerkomgeving goed werkt voor het verbinden met andere spelers. NAT-type B is ook compatibel met de meeste andere NAT-types.

    Wat is de downloadsnelheid?

    Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

    Je NAT-type en downloadsnelheid lijken in orde, dus mogelijk ligt het probleem bij de draadloze netwerkomgeving. Probeer het volgende:

    1. Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Zet de Nintendo Switch indien mogelijk binnen een straal van 3 tot 5 meter van de draadloze router om ervoor te zorgen dat het signaal zo sterk mogelijk is.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    2. Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    3. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het nog steeds niet lukt om verbinding te maken met andere spelers, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk van de speler waarmee je probeert te verbinden. Als je dit probleem alleen ondervindt wanneer je verbinding maakt met een bepaalde speler, kun je hem of haar vragen om dezelfde stappen te doorlopen.

    Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je draadloze netwerkomgeving of je draadloze router.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Je NAT-type en downloadsnelheid lijken in orde, dus mogelijk ligt het probleem bij de netwerkomgeving. Probeer het volgende:

    1. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    2. Probeer een directe verbinding te maken met je modem.

      Rechtstreeks op een modem aansluiten, in plaats van op de router, omzeilt het gebruik van andere netwerkapparaten. Er kan dan worden vastgesteld of die apparaten het probleem misschien veroorzaken. Als je rechtstreeks verbinding met een modem hebt gemaakt, start het apparaat dan opnieuw op door de voedingskabel een minuut lang te verwijderen. Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.

    3. Probeer een andere ethernetkabel.

      Als de tweede ethernetkabel werkt, geeft dat mogelijk aan dat de eerste ethernetkabel beschadigd is of niet goed meer werkt.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het nog steeds niet lukt om verbinding te maken met andere spelers, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk van de speler waarmee je probeert te verbinden. Als je dit probleem alleen ondervindt wanneer je verbinding maakt met een bepaalde speler, kun je hem of haar vragen om dezelfde stappen te doorlopen.

    Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je netwerkomgeving of je router.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Als je nog steeds problemen ervaart wanneer je direct verbinding maakt met het modem, kun je contact opnemen met je internetprovider over mogelijke problemen, vooral als je soortgelijke problemen ervaart wanneer je andere apparaten met het internet verbindt.

    Op basis van dit resultaat is het mogelijk dat je netwerksnelheid ervoor zorgt dat het verbindingsproces verloopt.

    Doorloop onze stappen om te proberen de downloadsnelheid van je netwerk te verbeteren.

    Gebruikers met een netwerkomgeving met NAT-type C kunnen problemen ervaren als ze verbinding proberen te maken met gebruikers die een strenger NAT-type hebben.

    Wat is de downloadsnelheid?

    1. Probeer het NAT-type van je netwerk te verbeteren.

      Je downloadsnelheid lijkt in orde, dus volg onze stappen om te proberen het NAT-type van je netwerk te verbeteren. Als dit het probleem niet verhelpt, ga dan verder met de volgende stappen.

    Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

    Je NAT-type en downloadsnelheid lijken in orde, dus mogelijk ligt het probleem bij de draadloze netwerkomgeving. Probeer het volgende:

    1. Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Zet de Nintendo Switch indien mogelijk binnen een straal van 3 tot 4,5 meter van de draadloze router om ervoor te zorgen dat het signaal zo sterk mogelijk is.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    2. Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    3. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het nog steeds niet lukt om verbinding te maken met andere spelers, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk van de speler waarmee je probeert te verbinden. Als je dit probleem alleen ondervindt wanneer je verbinding maakt met een bepaalde speler, kun je hem of haar vragen om dezelfde stappen te doorlopen.

    Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je draadloze netwerkomgeving of je draadloze router.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Je NAT-type en downloadsnelheid lijken in orde, dus mogelijk ligt het probleem bij de netwerkomgeving. Probeer het volgende:

    1. Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    2. Probeer een directe verbinding te maken met je modem.

      Rechtstreeks op een modem aansluiten, in plaats van op de router, omzeilt het gebruik van andere netwerkapparaten. Er kan dan worden vastgesteld of die apparaten het probleem misschien veroorzaken. Als je rechtstreeks verbinding met een modem hebt gemaakt, start het apparaat dan opnieuw op door de voedingskabel een minuut lang te verwijderen. Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.

    3. Probeer een andere ethernetkabel.

      Als de tweede ethernetkabel werkt, geeft dat mogelijk aan dat de eerste ethernetkabel beschadigd is of niet goed meer werkt.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als het nog steeds niet lukt om verbinding te maken met andere spelers, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk van de speler waarmee je probeert te verbinden. Als je dit probleem alleen ondervindt wanneer je verbinding maakt met een bepaalde speler, kun je hem of haar vragen om dezelfde stappen te doorlopen.

    Als dit gebeurt met elke andere speler waarmee je verbinding probeert te maken, kan dit nog steeds wijzen op een probleem met je netwerkomgeving of je router.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    Als je nog steeds problemen ervaart wanneer je direct verbinding maakt met het modem, kun je contact opnemen met je internetprovider over mogelijke problemen, vooral als je soortgelijke problemen ervaart wanneer je andere apparaten met het internet verbindt.

    Op basis van dit resultaat is het mogelijk dat je netwerksnelheid ervoor zorgt dat het verbindingsproces verloopt.

    Doorloop onze stappen om te proberen de downloadsnelheid van je netwerk te verbeteren.

    NAT-type D geeft aan dat je netwerk het lastig zal maken om verbinding te maken met andere spelers. Over het algemeen kunnen spelers met NAT-type D alleen verbinding maken met spelers met NAT-type A.

    Als je dit NAT-type gebruikt, kun je onze stappen volgen om te proberen het NAT-type van je netwerk te verbeteren.

    NAT-type F geeft over het algemeen aan dat je netwerk de communicatie beperkt, waardoor het onmogelijk is om verbinding te maken met andere spelers.

    Als je dit NAT-type gebruikt, kun je onze stappen volgen om te proberen het NAT-type van je netwerk te verbeteren.