• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Digitale content ontbreekt op Nintendo Switch (games, DLC enz.)

    Omschrijving:

    Digitale software ontbreekt of kan niet worden gestart via het HOME-menu van de Nintendo Switch.

    Belangrijk:

    • Als je een foutmelding ziet dat de gebruiker deze software niet kan spelen, volg je deze stappen.
    • Als je een foutmelding ziet dat de Nintendo-account waarmee de software is gekocht is ontkoppeld, volg je deze stappen..
    • Als je een bericht ziet om de gamecard in te voeren, is het pictogram voor een fysieke game. Klik hier voor hulp met fysieke gamecards.

    Aanvullende informatie:

    • Aankopen in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch zijn gebonden aan de Nintendo-account die gebruikt is om ze te maken.
    • Je kunt één hoofdsysteem registreren per Nintendo-account.
    • Wanneer je een hoofdsysteem hebt geregistreerd, kunnen je digitale aankopen door iedereen worden gespeeld die het hoofdsysteem gebruikt.
    • Als er software is verwijderd uit het HOME-menu, kan deze opnieuw worden gedownload en gespeeld met de Nintendo-account waarmee de software is gekocht.
    • Als je een ander systeem dan het hoofdsysteem gebruikt, ben jij de enige speler die digitale software kan opstarten die je hebt gekocht. Andere spelers hebben geen toegang tot je digitale software op een ander systeem dan het hoofdsysteem.

    Volg deze stappen:

    Welke digitale content ontbreekt?



    1. Update de software waarvoor de DLC bestemd is naar de nieuwste versie.
    2. De DLC moet mogelijk apart worden gedownload van de hoofdsoftware. Klik hier voor instructies.
    1. Zoek de software in de Nintendo eShop voor Nintendo Switch en selecteer deze om de productpagina te openen.

    Welke optie wordt er weergegeven aan de rechterkant van de productpagina voor de software?


    1. Download de software opnieuw.
      • Dit bericht betekent dat de software gekocht is met een Nintendo-account op het systeem en kosteloos opnieuw kan worden gedownload.
      • De software kan alleen opnieuw worden gedownload met de Nintendo-account die oorspronkelijk is gebruikt om hem te kopen.
      • Klik hier als je de software die je opnieuw wilt downloaden niet kunt vinden in de lijst en 'Gekocht' wordt weergegeven op de productpagina.
    2. Als de download is voltooid, kun je de software starten vanuit het HOME-menu.
      • Het zal even duren voor de download is voltooid. Je kunt de downloadstatus bekijken in het HOME-menu. (Kijk voor DLC naar het pictogram van de software waarvoor de DLC bestemd is.)
    1. Dit betekent dat de software niet op het systeem is gekocht of dat het systeem niet langer actief is voor de Nintendo-account die oorspronkelijk is gebruikt om de game te kopen.