• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2318-0201

    De informatie in dit artikel kan van pas komen wanneer je niet kunt meedoen met een online match en de foutcode 2318-0201 te zien krijgt.

    Let op

    • Deze foutcode geeft aan dat je internetverbinding waarschijnlijk is verbroken.
    • Deze fout kan optreden als je verbinding verbroken wordt vanwege een trage internetverbinding of een zwak draadloos signaal.

    Mogelijke oplossingen

    • Kijk op de pagina over netwerkonderhoud voor de meest actuele informatie over onderhoud en serverstatus.
    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Maak een nieuwe internetverbinding aan.

      Stel een nieuwe internetverbinding in waarbij je ervoor zorgt dat je verbinding probeert te maken met het juiste netwerk en dat je een sterk genoeg signaal ontvangt van het netwerk.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van 3 tot 4,5 meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het oplossen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je contact opnemen met je internetprovider voor hulp bij het bekijken van deze informatie in de instellingen van je router.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een ALTERNATIEVE DNS IN TE VOEREN.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost

    Als je verder wilt gaan met het oplossen van problemen in je netwerk, neem dan contact op met je internetprovider of netwerkbeheerder voor verdere hulp bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • NAT-problemen oplossen

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen