• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2318-1200

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als je foutcode 2318-1200 te zien krijgt.

    Belangrijk: Controleer je verbinding nadat er wijzigingen zijn aangebracht aan het Nintendo Switch-systeem of de netwerkomgeving om te bepalen of de wijziging het probleem oplost.

    Let op

    • Deze foutcode geeft een probleem aan dat mogelijk gerelateerd is aan de DNS die gebruikt wordt.
    • Deze fout kan optreden omdat een verkeerde DNS is ingevoerd in de internetinstellingen van het systeem, of omdat er een probleem is met de ISP- of DNS-dienst die je probeert te gebruiken.

    Mogelijke oplossingen

    Welk type verbinding gebruik je om verbinding te maken met het internet?

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.
      • Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Maak een nieuwe internetverbinding.
      • Stel een nieuwe internetverbinding in waarbij je ervoor zorgt dat je verbinding probeert te maken met het juiste netwerk en dat je een sterk genoeg signaal ontvangt van het netwerk.
    • Reset je thuisnetwerk.
      • Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.
    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.
      • Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van 3 tot 4,5 meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.
        • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het oplossen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.
      • Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.
    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.
      • Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je contact opnemen met je internetprovider voor hulp bij het bekijken van deze informatie in de instellingen van je router.
    • Controleer de DNS- en proxy-instellingen in de internetinstellingen van het systeem.
      • Open de instellingen voor je opgeslagen internetverbinding en kijk de DNS-instellingen na.
        • Als de DNS-instelling is ingesteld op handmatig, maar niet vereist is voor je netwerk, verander je deze instelling naar AUTOMATISCH.
        • Als je een specifiek DNS-adres moet gebruiken vanwege het netwerktype dat je gebruikt, moet je contact opnemen met de beheerder van het netwerk dat je wilt gebruiken.
        • Als je geen verbinding maakt via een proxy, zet je de proxy-instellingen uit.
    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.
      • Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Maak een nieuwe internetverbinding.
      • Stel een nieuwe internetverbinding in waarbij je ervoor zorgt dat je verbinding probeert te maken met het juiste netwerk en dat je een sterk genoeg signaal ontvangt van het netwerk.
    • Reset je thuisnetwerk.
      • Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.
    • Controleer de DNS- en proxy-instellingen in de internetinstellingen van het systeem.
      • Open de instellingen voor je opgeslagen internetverbinding en kijk de DNS-instellingen na.
        • Als de DNS-instelling is ingesteld op handmatig, maar niet vereist is voor je netwerk, verander je deze instelling naar AUTOMATISCH.
        • Als je een specifiek DNS-adres moet gebruiken vanwege het netwerktype dat je gebruikt, moet je contact opnemen met de beheerder van het netwerk dat je wilt gebruiken.
        • Als je geen verbinding maakt via een proxy, zet je de proxy-instellingen uit.