Veelgestelde vragen over digitale game-aankopen via de Nintendo-website
Een game kopen
Hoe kan ik een game kopen op de Nintendo-website?
Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig.
Als je meer wilt weten over het kopen van games, kijk dan op 'Hoe kan ik software kopen of voorbestellen op de officiële Nintendo-website?'.
Hoe kan ik voor mijn game betalen?
Je kunt gouden punten van My Nintendo inwisselen om te besparen op de aankoopprijs van digitale Nintendo Switch-games en DLC.
Het resterende deel van het aankoopbedrag wordt afgeschreven van je Nintendo eShop-tegoed. Als je niet genoeg tegoed hebt, kun je tegoed toevoegen op de volgende manieren:
- Een geldige VISA Maestro, VISA-Delta of MasterCard (bijvoorbeeld creditcard, betaalpas of cadeaubon)
- Een PayPal-account
- Een Nintendo eShop Card
Heb ik een Nintendo Network ID nodig om games te kopen?
Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig.
Games die je koopt worden automatisch gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account.
Wanneer moet ik betalen voor mijn bestelling?
Wanneer je de bestelling plaatst, wordt het volledige aankoopbedrag van je Nintendo eShop-tegoed afgeschreven. Als je niet over voldoende saldo beschikt, kun je een Nintendo eShop Card of een geldige VISA, Maestro, VISA-Delta of MasterCard gebruiken om je saldo aan te vullen.
- Games die al zijn gereleased, worden gedownload naar je Nintendo Switch zodra je een bestelling plaatst. Wanneer de download is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
- Als je een game van tevoren bestelt, begint je systeem met het voordownloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, die beschikbaar is vanaf de release van de game.
Klik hier voor meer informatie over dit proces.
Wat is het annuleringsbeleid voor digitale aankopen?
Alle aankopen zijn definitief. Zorg ervoor dat je voldoet aan alle downloadvereisten voor je game voordat je een bestelling plaatst.
Waarom is mijn creditcard afgewezen?
Helaas kunnen we je niet voorzien van de specifieke reden voor de afwijzing van je creditcard. Neem contact op met de bank of het creditcardbedrijf als je wilt weten waarom je creditcard precies is afgewezen.
Een game downloaden
Wat heb ik nodig om een game te downloaden?
Je hebt een Nintendo Switch, een Nintendo-account, een internetverbinding en toegang tot de Nintendo eShop nodig om de game te downloaden nadat je hem hebt gekocht.
Klik hier voor hulp met het downloaden van een game.
Wanneer kan ik mijn game downloaden?
Je game wordt gedownload naar je systeem zodra je je aankoop voltooit of, in het geval van voorbestellingen, niet eerder dan zeven dagen voor de releasedatum van de game. (Zorg ervoor dat je systeem voldoet aan alle downloadvereisten.)
- Wanneer de download van een reeds gereleasede game is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
- Wanneer de betaling voor een voorbestelde game is verwerkt, wordt er niet eerder dan zeven dagen voor de releasedatum van de game een niet-speelbare versie van de game op je systeem gedownload. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, die beschikbaar is vanaf de release van de game.
Klik hier voor meer informatie over dit proces.
Ik zie de game niet op mijn Nintendo Switch-systeem!
Zodra je je aankoop hebt voltooid, wordt je game automatisch gedownload naar het systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account. Om de game te kunnen downloaden heeft je Nintendo Switch genoeg vrije ruimte nodig en moet hij aan staan of in de slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op het systeem zodra de download is voltooid.
Voorbestelde games worden niet eerder dan zeven dagen voor de releasedatum van de game op je systeem gedownload. Je zult een pictogram van de game zien in het HOME-menu, maar je kunt de game niet spelen totdat deze officieel is gereleased. Je kunt de game spelen nadat je een kleine update hebt gedownload, die beschikbaar is vanaf de release van de game.
Probeer het volgende als je game niet verschijnt:
- Controleer het Nintendo Switch HOME-menu om te zien of er een gamepictogram is dat aangeeft dat de download momenteel bezig is. Als de download nog bezig is, wacht dan totdat deze voltooid is.
- Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het voldoet aan deze vereisten. Klik hier voor hulp met het opzetten van je internetverbinding of om problemen op te lossen.
- Ga naar GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch om te bevestigen dat er genoeg ruimte op je systeem is om de download te voltooien. Als er niet genoeg vrije ruimte is, moet je wat content verwijderen.
- Ga naar ACCOUNTINFORMATIE in de Nintendo eShop (de profielafbeelding rechtsboven). De games die op het systeem zijn gekocht of verkregen, verschijnen hier en kunnen kosteloos opnieuw worden gedownload.
Algemene vragen
Hoe gebruiken jullie mijn persoonlijke gegevens?
Nintendo weet dat privacy belangrijk voor je is. Ons Nintendo-account-privacybeleid (https://accounts.nintendo.com/term_chooser/privacy_policy) beschrijft hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, toegankelijk maken, opslaan en beschermen.
Komt mijn aankoop in aanmerking voor My Nintendo-punten?
Ja. Zolang je je hebt aangemeld bij My Nintendo voordat je de game koopt, komt je game in aanmerking voor My Nintendo-punten. My Nintendo-punten worden automatisch toegewezen aan de Nintendo-account die gebruikt is om de game te kopen.
Volg deze stappen om je My Nintendo-puntensaldo te bekijken:
- Ga naar http://my.nintendo.com
- Klik op INLOGGEN.
- Log in op je Nintendo-account.
Als je bent ingelogd, kun je het saldo en de geschiedenis van je My Nintendo-punten controleren, de nieuwste My Nintendo-beloningen zien en missies bekijken die je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verdienen.
Ga naar onze supportwebsite voor meer hulp met My Nintendo.
Kan ik games toevoegen aan mijn wenslijst via de officiële Nintendo-website?
Je kunt games aan je wenslijst toevoegen door de game te vinden op de officiële Nintendo-website en rechts op het scherm AAN JE WENSLIJST TOEVOEGEN te kiezen. Als je al bent ingelogd, wordt de game daardoor automatisch toegevoegd aan je wenslijst. Als je niet bent ingelogd, wordt je gevraagd om eerst in te loggen.
Je kunt games ook aan je wenslijst toevoegen door ze te bekijken in de Nintendo eShop op je systeem en het hartpictogram te kiezen.