• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Veelgestelde vragen over regionale compatibiliteit

    Zijn Nintendo Switch-gamecards gebonden aan een bepaalde regio?

    Nintendo Switch-gamecards zijn niet gebonden aan een bepaalde regio.

    Kan een Nintendo Switch-systeem games uit een andere regio afspelen?

    Hoewel Nintendo Switch-software die in regio's buiten Europa wordt verkocht wel werkt met Nintendo Switch-systemen die in Europa worden verkocht, hebben we niet alle overzeese software met systemen uit alle regio's getest en kunnen we geen volledige service en ondersteuning garanderen. Daarom raden we spelers aan software te kopen die speciaal is gemaakt voor de regio van hun Nintendo Switch-systeem.

    Heb ik toegang tot de Nintendo eShop voor een andere regio?

    • Het land voor de Nintendo eShop op de Nintendo Switch wordt bepaald door de land-/regio-instelling in je Nintendo-account.
    • Gebruikers die naar een ander land verhuizen, kunnen hun land wijzigen in de instellingen van hun Nintendo-account nadat ze akkoord zijn gegaan met de Nintendo-accountovereenkomst en het Nintendo-account-privacybeleid voor hun nieuwe land hebben erkend. De volgende keer dat je de Nintendo eShop opent, zal het land zijn gewijzigd.
    • Let op: je Nintendo eShop-tegoed wordt niet overgedragen als je de land-/regio-instelling van je Nintendo-account wijzigt.

    Kan ik een Nintendo eShop Card uit een ander land of andere regio gebruiken op mijn systeem?

    Nintendo eShop Cards zijn alleen te gebruiken in het land of de regio van de Nintendo eShop waar ze zijn gekocht. We kunnen geen Nintendo eShop Cards vervangen, omwisselen of een terugbetaling aanbieding als je deze voor een ander land of regio hebt gekocht.

    Kan DLC uit een bepaalde regio worden gebruikt met een game uit een andere regio?

    Nee, DLC werkt alleen met games die zijn uitgebracht in dezelfde regio als de DLC.

    • Je kunt achterhalen welke regio wordt ondersteund door de verpakking van de game te bekijken of door in het optiemenu van de game naar INFORMATIE OVER DEZE SOFTWARE en vervolgens naar ONDERSTEUNING te gaan.
      hac_ss_software_menu_options.jpg
      Voor de meeste games worden de ondersteunde regio's voor die software daar weergegeven:
      hac_ss_software_options_software_info_support.jpg

    Kan ik mijn Nintendo Switch-systeem gebruiken in een ander land/andere regio?

    Hoewel het mogelijk is, zijn er verschillende factoren waarmee je rekening moet houden, zoals vereisten voor voltage, vereisten voor draadloze communicatie, garantiedekking etc.

    Kan ik accessoires gebruiken die ik overzees heb gekocht?

    • Hoewel sommige accessoires mogelijk werken, kunnen we de compatibiliteit tussen systemen en accessoires niet voor alle regio’s garanderen.
    • Voor goede service en ondersteuning raadt Nintendo aan om gelicentieerde Nintendo-accessoires te gebruiken in het land waar ze zijn gekocht.
    • Het gebruik van ongelicentieerde accessoires kan ervoor zorgen dat de garantie van het systeem komt te vervallen.

    Kan ik mijn systeem onder garantie laten repareren in een ander land/regio?

    • Nee, de garantie is alleen van toepassing binnen het land/de regio waar het systeem is verkocht.
    • Voor goede service en ondersteuning raadt Nintendo aan om het Nintendo Switch-systeem te gebruiken in het land waar het is gekocht.