• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Verloren of gestolen apparaten

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als een consument of wethandhavingsinstantie aangifte of onderzoek wil doen naar de diefstal of het verlies van een Nintendo-apparaat.

    Let op:

    • De productgarantie dekt geen verloren of gestolen artikelen. Nintendo vervangt geen producten die zijn gestolen of kwijtgeraakt.
    • Voor aangifte van gevonden apparaten:
      • Voor personen die willen melden dat zij een Nintendo-apparaat hebben gevonden: wij kunnen geen persoonlijke informatie verstrekken over de persoon op wiens naam het apparaat geregistreerd is. Lever het gevonden apparaat in bij de gevonden voorwerpen of een wethandhavingsinstantie/de politie, die ons een verzoek zullen sturen voor meer informatie over het apparaat waarmee de rechtmatige eigenaar kan worden gevonden.
      • Voor een wethandhavingsinstantie/politieagenten die aangifte willen doen van een gevonden apparaat: neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie en ondersteuning. Kies hieronder de optie WETHANDHAVINGSINSTANTIE (POLITIE).

    Wat kun je doen:

    1. Kies de optie die het meest op jou van toepassing is.

    1. Welke informatie heb je nodig?

    1. Neem contact op met onze klantenservice en kies de categorie OVERIG in het contactformulier. Geef de volgende informatie op wanneer je contact met ons opneemt.

    Geef de volgende informatie op:

    Als het verloren/gestolen apparaat gekoppeld is aan een Nintendo-account onder toezicht, moet je ook de gegevens opgeven met betrekking tot de Nintendo-account van de ouder of voogd zoals aangegeven in de sectie “Als je apparaat gekoppeld was aan een Nintendo-account” (lees voor meer informatie Wat zijn de verschillende rollen in een Nintendo-accountfamiliegroep?).

    Geef de volgende informatie op:

    Geef de volgende informatie op:

    1. Houd er rekening mee dat als je een bewijs van eigendom nodig hebt voor je verzekeringsmaatschappij of om te delen met een wethandhavingsinstantie, Nintendo je niet kan voorzien van dergelijke informatie.
    1. Je moet aangifte doen van het verlies/de diefstal van je apparaat bij een wethandhavingsinstantie voordat Nintendo dergelijke persoonlijke gegevens met hen kan delen. Neem contact op met je plaatselijke politiebureau.
    1. Helaas kunnen we een apparaat niet op afstand formatteren of op afstand voorkomen dat een Nintendo-account wordt gebruikt.

      Als je de Nintendo-account wilt terughalen van het apparaat dat gestolen of verloren is, lees je ons artikel over het herstellen van je Nintendo-account. Als dit niet helpt, zullen we je direct moeten spreken om je te kunnen helpen.

      Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice voor ondersteuning en hulp bij dit proces. Kies in het contactformulier de categorie NINTENDO-ACCOUNT en het onderwerp NINTENDO-ACCOUNT-HERSTELPROCEDURE.

    1. Lees Hoe je het hoofdsysteem voor je Nintendo-account verandert voor meer informatie over Nintendo Switch. Neem contact op met onze klantenservice als dit niet helpt. Kies in het contactformulier de categorie NINTENDO-ACCOUNT en het onderwerp OVERIG.
    1. Lees Je Nintendo eShop-accountinformatie bekijken, Een PayPal-account ontkoppelen van een Nintendo-account en Creditcard gegevens verwijderen van een Nintendo-account voor meer informatie over Nintendo Switch.

      Als je meer informatie nodig hebt over Nintendo 3DS of Wii U, kun je contact opnemen met onze klantenservice om deze gegevens te ontvangen. Kies in het contactformulier de categorie NINTENDO-ACCOUNT en het onderwerp OVERIG.

    1. Als je informatie wilt ontvangen over een verloren/gestolen Nintendo-apparaat (bijv. de locatie) of een account (bijv. persoonlijke gegevens, accountinformatie enz.), kun je contact opnemen met onze klantenservice voor hulp hierbij. Kies de categorie OVERIG in het contactformulier.